Hjulbolter til OZ Superleggera

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg et sett OZ Superleggera til min Passat 3B, og trenger hjulbolter.

Har hørt at Superleggeraene bruker bolter med rundt hode, og ikke kon slik som de fleste andre alufelger?

 

Noen som vet hvilken diameter de skal ha på hodet, og hvor lange de må være for at det skal passe?

Biltema har bolter med rundt hode og 30mm lengde, men det står ikke noe om diameteren på hodet.:confused:

 

Felgene har forøvrig ET35

 

Takker for svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er normalt sett bare to typer;

kuleformet - hovedsakelig originalfelger

60° rett vinkel - det meste av ettermarkedsfelger

 

Alle OZ-felgene jeg har hatt har brukt 60°.

 

Om det er til Passaten er det M14 diameters bolter med 1,50 i gjengestigning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var innom Vianor og de sa også at det skal være kuleformet hode. 35 eller 40mm lange burde passe.

Noen som har kjøpt boltene hos NBS, og vet hvor lange de er? Står ikke på hjemmesida deres :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stikk fingeren inn i bolthullet (der bolthodet skal sitte), så kjenner du om det er rett kon eller buet kon...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjøpt 35mm lange bolter fra Johs.Bjerke i Oslo nå. Skal prøve de i morgen. Krysser fingrene for at det passer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde de på lager? Trenger bolter som er kuleformet til OZ felgene.

 

Edit: De hadde på Biltema. Kjøpte i stad.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg bestillte ett komplett monteringsett fra Bergen Bildekk for en uke siden, dette var til mine OZ superleggera 18".

fikk senterringer og 36mm kuleformet bolter for 500 kr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å følge opp litt... 35mm bolterne ser ut til å passe perfekt! Har kjørt med disse i 2 uker nå, og har ikke vært noe å etterstramme :) Jeg forhørte meg med forhandler av OZ, og leste endel på nettet der det stod at 30mm ikke var anbefalt pga. at de ble for korte...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.