#1 Skrevet Juli 12, 2012 (endret) Skifta akkurat til HP2-bremser foran, fra S4 - kit fra Custom Autocraft som bolter rett på Typ44 10v-serien. Alt er nytt, calippere. skiver og klosser. Det var ingenting galt med Girling 60 bremsene som stod det fra før annet enn at HP2 er bedre Nå etter bytte, så blir bremsene foran ganske varme, og når jeg tok bilen opp på løftebukken, så henger de bittelitt på, det er ikke vanskelig på noen måte å dra rundt hjula, de går bare ikke så lett som de bør. Man hører det subber litt i klossene. Det er vel ikke noe som heter at bremser skal "slites til" de første nedbremsingene før alt blir bra? Før jeg monerte HP2-kittet, så var det god klaring på hver side, helt til jeg luftet bremsene selvsagt, og etter en liten kjøretur så ble bremsene ganske varme - mye røyk fra dem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 12, 2012 Tja. Det problemet her kan være "overivrighet", det er gøy med nye bremser faktisk, så etter en normal kjøretur hvor man bruker bremser slik de skal brukes, og opp på bukken igjen, så er ikke bremsene så varme, heller ei går de så tregt lenger, så de trengte antakelig å få "satt" seg litt, og kommer sikkert til å sette seg ennå mer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 12, 2012 Det kunne jeg fortalt deg, men greit nok, det "break-in-belegget" er veldig grovt og skaper mye friksjon. Mine skiver røyk også de første turene. Hvor mye bedre synes du bremsene ble kontra G60? Jeg vet de er sinnsykt mye bedre, men kan du beskrive det litt bedre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 13, 2012 Beskriv de.. Ehm, ja. De bremser bedre. Man trenger ikke bruke så mye kraft på pedalen lenger for å få mye bremseeffekt, noe som gjør at jeg føler jeg har mer kontroll når jeg bremser ned, pedalen med G60 trengte ganske mye kraft for at bilen skulle bremse godt. De er ikke så sensitive til varmegang som det de små gamle G60-bremsene, som gikk fort varme og mistet effekt når man kjører litt aktivt. Alt i alt en veldig god oppgradering, og prisen fra CAC er ikke noe å utsette på. Inkl frakt og mva så ligger dette på litt over 5k for komplett bolt-on kit. Skiver, klosser og calippere - spitter nytt. To timer med montering, inkl lufting, så var bilen på veien igjen. Bremseskjoldet har en kant rundt hele, den retter man ut ganske enkelt, og resten er ren skrujobb. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 13, 2012 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=2620192post2620192 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 13, 2012 Det kan hende at klossene du hadde ikke hadde så bra ytelse når de ble varme men jeg tror ikke helt på at du fikk bremsefading på G60-kaliprene da du ikke har vært på bane med bilen, så jeg tror de hadde holdt et stykke til med andre og bedre klosser. Men uansett, en saga blott nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 13, 2012 Mulig med andre klosser, men G60-ene mine hadde nyoverhalte calippere (honet og repsett), nye klosser og nye skiver i fjor sommer.. Trenger ikke måtte kjøre på bane for å bruke bilen litt aktivt.. Du vet jo hvor jeg bor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 13, 2012 Girling 60 med Red Stuff klosser bremser faktisk helt greit, det er faktisk stor forskjell fra å f.eks bruke Mintex klosser.. Men, jeg tviler ikke på att HP2 er bedre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...