Hvor ofte skifte bensinfilter?

Anbefalte innlegg

Hvor ofte bør en skifte bensinfilter på 1,8t-motorer ? Bør skiftes litt oftere hvis en kjører på E85 og vel?

Er dette ett fast punkt på en eller annen km i service-programmet til VAG?

Og, er det mye jobb å skifte dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lurer egentlig på det samme da jeg har hatt 18T i 10 år uten bytte av filter....er vel på tide

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke svare på intervaller, men kan vertfall si at det er en veldig enkel og rask jobb, men den ligger under bilen, så løftebukk er anbefalt. Men selfølgelig går det fint uten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er faktisk ingen skiftintervall på disse, men jeg mener du kan fint kjøre på samme bensinfilteret 60.000 uten at det skal ha noe å si.

Jeg vet enkelte bytter de hver 25.000km også, men dette må man egentlig ta en egen analyse på. Husk at tette bensinfiltere gjør mer vondt enn godt, og at det aldri skader med ferske filtere :)

Har opplevd å se veldig mange eldre Audier som har kjørt 200.000 + uten at filteret er byttet.

Dieselfiltere er det derimot et langt hyppigere skiftintervall på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmer at det ikke er skift intervall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min hadde gått nesten 170.000 før filteret ble bytta! Var litt styr å få løs hurtigkoblingene på det, for det er fire linjer som skal av på det på B6 (retur går fra filteret, som har trykkregulator internt). Men noe storjobb var det alldeles ikke :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I mitt eie har bilen gådd 110000km ca, og måtte til slutt bytte filteret.

Om filteret ble byttet på de 210000km da jeg ikke var eier av den vet jeg ikke.

Men ifølge Haynes boken jeg har var skiftintervallen på rundt 30000km.

Og på google får jeg oppgidd 25000km og 30000km.

På A4 B5 FWD tar det 10 minutter og bytte det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.