#1 Skrevet Juli 13, 2012 (endret) Skal man bruke noe middel (silikonfett?) mellom plastkoblinger og gummislanger for å få det tett? Tenker for eksempel mellom termostathus (i plast) og vannslange (i gummi). Det er jo en slik hurtigkobling med stålring som man løser ut og trekker av slangen, om dere skjønner... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 13, 2012 Jeg har alltid brukt silikonspray/silikonfett f.eks MS4/DC9 på slike typer koblinger du snakker om, ikke nødvendigvis for å få det tett, det skal o-ringen sørge for, men heller for å i det hele tatt få koblinga til å skli på uten å ødlegge o-ring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 14, 2012 Den er god! Hvor handler du ms4 i Trondheim? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 14, 2012 Mylokote 111 virker midt i blinken; http://www.sletteboe.no/index.php?expand=11&show=11&topmenu_2=&PrCatNo=2013&MainPrC=2000&ProdNo=111+WEB 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 14, 2012 Usikker, jeg har en tube som jeg fikk tak i på jobb for flere år siden og de varer jo "evig" om man bruker det normalt. Det er vel dow corning (?) som er produsent, men vet ikke hvem som forhandler her. eBay? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 14, 2012 Vanlig kløvervasselin funker nok helt bra det også! Du skal bare smøre opp oringen så den smetter på lett. Så lenge du ikke bruker noe som tærer på gummi så er du i mål. Glidemiddel funker sikkert fett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 20, 2012 Gjorde jobben selv og brukte Molycote 111. Alt er tett og fint. Sparte meg for 6 lapper hos Møller ved å gjøre jobben selv. Liker... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 20, 2012 Brutalt hvor mye de tar for å bytte termostat ja! Forholdsvis enkel jobb, selv om det kanskje innebærer litt skruing. Ikke komplisert for fem flate i grunn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 20, 2012 Tools-kjeden har sannsynligvis Molykote 111, mener vi fikk det derfra på jobben.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 21, 2012 Brutalt hvor mye de tar for å bytte termostat ja! Forholdsvis enkel jobb, selv om det kanskje innebærer litt skruing. Ikke komplisert for fem flate i grunn Ja, man hadde blitt ranet om man betalte 6 lapper hos Møller Jeg ringte Møller Trondheim etter jeg hadde byttet termostathuset. Det jeg fikk høre fra kundebehandleren var -"Dæven, her var det mer jobb med å bytte huset enn det jeg trodde..." Stakkars folk som ikke kan skru selv... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 21, 2012 Tools-kjeden har sannsynligvis Molykote 111, mener vi fikk det derfra på jobben.. Det stemmer! Jeg kjøpte fra Tools. Ca. 300 kr for en tube på 100 gr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...