audi 80 comp bunndel på 20v topp

Anbefalte innlegg

noen som vet om det går an og spleise 80 cometition ace er det vel , med toppen fra 1.8t eventuelt om veiv på comp motor går i blokk på aeb motoren??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet om det går an og spleise 80 cometition ace er det vel , med toppen fra 1.8t eventuelt om veiv på comp motor går i blokk på aeb motoren??

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=222103

Selv om det i denne tråden snakkes mye om høyblokk 2,0, så gjelder mye av dette for ACE også. ACE er som du sikkert vet en lavblokk med høyde 220mm og veiv med slag på 92,8mm. På toppen er denne blokka lik tilsvarende 1,8 og 2,0 blokker fra denne tida, dvs som ABF-blokka. Skal du ha 20v topp på denne må toppen moddes med tetting av 3 oljereturer og modifisering av de to ytre og en vannkanal. Veiva går i ei AEB blokk, men da må det moddes en del for å få klaring til råder i blokka og mot mellomakselen.

mvh

Vegard

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, takker for godt svar, lest litt i tråden du linka til, og jeg har jo ei 06a blokk liggende også, kan kansje være bedre og preppe en bunndel av den da, og så sette over toppen jeg har fra aeb som sitter i bilen nå ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, takker for godt svar, lest litt i tråden du linka til, og jeg har jo ei 06a blokk liggende også, kan kansje være bedre og preppe en bunndel av den da, og så sette over toppen jeg har fra aeb som sitter i bilen nå ?

Ja, gå for 06a blokk.Da slipper du problemer med klaring i blokka med 92.8 veiv,og da har du et mer robust oljepumpesystem. Topper du med AEB-topp har du et godt utgangspunkt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.