Hvordan skifte ytre drivakselmansjett foran? - Audi A6 2.5 tdi 1997 modell

Anbefalte innlegg

Info:

A6

Aat motorkode

Fwd

Manuell 6 trinn

Dersom noen vet om en tråd som forklarer problemet så link gjerne til den:)

Problemet:

Begge ytre drivmansjettene mine er gåene så jeg må skifte disse.

Dersom jeg napper ut drivaksling, vil oljen inne i girkassen renne ut eller er drivakslingshullet såpass høgt oppe at oljen ikke renner ut?

Er det noe annet jeg må passe på når det kommer til bytte av ytre drivmansjett.

Dersom noen har noen triks som brukes når drivknuten kobles fra så skrik gjerne ut:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ytre drivmansjetter? Trenger ikke ha av akselene av bilen i det hele tatt. Mye bedre å gjøre det med de på bilen. ( Synes jeg i allef fall :) )

Triks (hvis ytre) skru av senterbolten, da klarer du å lure ut drivknuta uten å demontere mer, Skru inn igjen senterbolten i knuta, denne fungerer da som avdrager, og knuta kommer lett av :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ytre drivmansjetter? Trenger ikke ha av akselene av bilen i det hele tatt. Mye bedre å gjøre det med de på bilen. ( Synes jeg i allef fall :) )

Triks (hvis ytre) skru av senterbolten, da klarer du å lure ut drivknuta uten å demontere mer, Skru inn igjen senterbolten i knuta, denne fungerer da som avdrager, og knuta kommer lett av :)

Er det så mye bevegelse på akslingen at jeg kan dytte knuta utav navet når jeg kun har løsnet senterbolten og ingenting mer?

For å gjøre dette må jeg vel ha en person nr. 2for å holde igjen på drivakslingen slik at den ikke slipper fra innsiden når jeg drar i drivknuten for å få den av akslingen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Detta fungerte nesten.

jeg fikk lurt ut knuten uten å demontere noe annet, men når den skulle inn igjen måtte jeg skru utav endeleddet. Dette passet fint siden jeg skulle bytte disse også(disse var et helvete å bytte). For å få drivknuten til å slippe var det kun til å skru inn senterbolten til bunns med lufthammer til det sa "POP"

Takker for godt tips Kristian:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.