#1 Skrevet Juli 15, 2012 Som overskriften sier fungerer bare kupevifta på trinn 3. På trinn 1 og 2 skjer det ingenting. Hva er galt? Har sett på nettet at noen sier bryteren, andre selve viftemotoren... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 15, 2012 Bryteren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 15, 2012 Hvis det er samme system som på golf 2, motstanden på vifta! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 15, 2012 Bryteren... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 15, 2012 Motstanden på vifta. Et kjent problem på Golf 1, Golf 2, Golf 3, Polo 2, Polo 2F, 80/90 B2 etc etc etc etc etc... Stort sett alle som har 3-trinns vifte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 15, 2012 ville nok og gått for motstanden eller resistoren som det kalles. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 15, 2012 Har hatt samme problem med min og da var bryteren defekt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 15, 2012 Jada, bryterne går de også, men i de fleste tilfeller er det motstanden som ryker, spesielt når viften bare fungerer på 3 (som da er full speed uten motstand på strømmen) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 15, 2012 Må jeg bytte ut hele vifta eller er det bare motstanden som må byttes om det er den som er problemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 15, 2012 Du bytter bare ut motstanden, den er en separat del. Sitter (som regel) på utsiden av viftemotoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 15, 2012 Du bytter bare ut motstanden, den er en separat del. Sitter (som regel) på utsiden av viftemotoren. Det er det svarte røret med tre pluss ledninger koblet til forand viftemotoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 15, 2012 Like greit å bytte vifta og, den er billig og det er som regel den som er årsaken til at motstanden ryker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 15, 2012 Ok. Om noen har kupevifte, motstand eller bryter liggende så er jeg interessert! Bare å ta kontakt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 15, 2012 298.- for vifta og 50.- (DKK) for hhv. vifte og bryter på Howdiaudi.dk, så det er liten grunn til å montere gamle deler. Brukt bryter er greit nok, for den er enkel å bytte. Vifta hadde jeg ikke giddet å kjøpe annet enn ny. I alle fall når den koster såpass lite. Ofte kakler vifta på de to laveste trinna, så nå har du en gylden anledning til å få ei garantert stillegående vifte:). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 22, 2012 Blir nok en ny viftemotor nå. Men fant ut av at motstanden er det som har ryki. Beskyttelses-coveret som er over viftemotoren og motstanden har svi-merker rett over der motstanden sitter. Følger motstand med når en kjøper ny viftemotor eller må det bestilles ved siden av? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 24, 2012 Noen som vet om motstanden følger med når en kjøper ny vifte eller må det bestilles ekstra? Har sett på en del sider og finner viftemotorer, men finner ikke motstand.... Noen som vet hvor det kan skaffes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 24, 2012 Hva er grunnen til at motstanden ryker? Finnes det en løsning som fikser problemet permanent? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 24, 2012 Hva er grunnen til at motstanden ryker?Finnes det en løsning som fikser problemet permanent? Vifta går ofte for tungt rundt. Vann kan ha rent inn fra motorrommet og lagt seg i vifta. Det kan være lurt å ta den ut og smøre den opp en gang i ny og ne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 24, 2012 Tror lageret på vifta er gåent. den går litt tungt og rommler litt innimellom. Så det er nok årsaken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juli 31, 2012 Fikk meg en "ny" vifte og motstand idag fra en nyere mk1 cab. La merke til at viftemotoren på denne har to stikker får påkobling av pluss ledning. Min gammle hadde bare en. Koblet på den ene plussledningen som kommer ut fra veggen på motoren, men det kommer også en plussledning fra motstanden. Skulle jo selfølgelig ha sett etter da jeg monterte det av donorbilen, men det glemte jeg. Har prøvd vifta nå uten å koble til plussledningen fra motstanden og alt virker bra. Er det bare å sette på den plussledningen også? Noen som vet hva den er til? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mars 9, 2013 Motstanden på vifta. Et kjent problem på Golf 1, Golf 2, Golf 3, Polo 2, Polo 2F, 80/90 B2 etc etc etc etc etc... Stort sett alle som har 3-trinns vifte. Dette er i en audi 90 med 3-trinns,er motstanden fjernet eller ligger den ikke på baksiden her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...