#1 Skrevet April 24, 2005 Jeg har nettopp kjøpt meg en 90 coupe med en 2e (abk) motor. som jeg har problemer med, for bensin måleren kommer og går hele tiden.? + at den viser feil mengde på tanken når den først funker. det kan virker som det er en dårlig kontakt i instrument panelet. for om jeg slår i dashbordet så virker den igjen i en liten stund. kan virker som temp måleren har dårlig kontakt oxo for den detter liksom ut av og till den og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 25, 2005 Jeg har nettopp kjøpt meg en 90 coupe med en 2e (abk) motor. som jeg har problemer med, for bensin måleren kommer og går hele tiden.? + at den viser feil mengde på tanken når den først funker. det kan virker som det er en dårlig kontakt i instrument panelet. for om jeg slår i dashbordet så virker den igjen i en liten stund. kan virker som temp måleren har dårlig kontakt oxo for den detter liksom ut av og till den og. Kjent problem. Du bør ta ut instrumentpannelet. Bak der kan du se to punkter som bensinmåleren er skrudd fast i ellerno. Lenge siden jeg har sett på dette nå, men det er noen loddinger som bruker å sprekke opp med tiden her. Det holder ofte å varme opp disse med loddebolten, så skal det fungere. Du kan prøve lykken på forumet hos http://www.nordicaudi.com Der skal det stå en mere detaljert guide. Søk på "tankmätare". Vet at dette problemet har vært diskutert mye der. Min tankmåler fungerer, men den viser også feil mengde. Jeg kjører bestandig på triptelleren. En plass mellom halv og kvart tank på måleren er tanken min tom. Har kjørt med dette problemet i mange år, og aldri kjørt tom. Selv om jeg har vært ganske nære på nå i det siste. Siden jeg bygde turbomotor har det vært litt vanskelig å holde et fornuftig bensinforbruk... mvh Vegard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 25, 2005 Det er helt korrekt det som Vegard skriver her! Også til meg levde både tank- og tempmåler sitt eget liv, helt til jeg skrudde ut panelet og loddet disse fire punktene (to til hver måler) på nytt. Hvis man har godt syn, eller bruker lupe, så kan man gjerne se noen små sprekker i disse punktene. Det jeg gjorde var å lodde "tett" hullene til skruene, for så å bore opp på nytt igjen (med litt mindre diameter enn skruen), da ble skruen på en måte gjenget ned i loddingen. Ett år cirka siden jeg gjorde dette nå, og har aldri hatt noe "fjusking" på målerene etterpå. Forutsatt at man da ser bort ifra tankmåleren som ikke viser rett mengde. Jeg, som Vegard, kjører på triptelleren! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 26, 2005 takk for god forklaring på problemet og hva som skal til for å ordne dette. folkens. skal ta og fikse dette til helgen igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...