Skal det være pakning rundt bakruten? Audi A4 02 modell

Anbefalte innlegg

Har fått byttet bakrute på bilen min (Audi A4 02 modell AVANT).

Fikk den tilbake i dag.

La merke til at det manglet pakning rundt vinduet.

Fikk beskjed om at denne pakningen er der orginalt, men at den ikke bli montert ved bytte av bakrute.

Er det noen som vet om dette stemmer?

mvh Kim

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sansynligvis har dei bruktoppigjenn den gamle ruta og skadet pakningen når dei skulle skjere den ut, det er vanlig då å montere den uten, på nokre modeller er pakningen vekke org, på nye ruter for att ein skal sleppe att den gnager mot karroseriet og lager rust.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Visst det nå skulle begynne og ruste pga den pakingen mangler, da er det vell verkstede sin skyld?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vist bakluka er skiftet med ei ny luke så ville eg tru og meine att dei stiller med 5års reklamsjonsrett jfl, kjøpslova, så rust burde ikkje vere noko problem

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men når bilen har hatt pakning der i 10 år vil det vell være lurt å montere med pakning igjen?. Man ser hvor pakningen har vært for å si d sånn. Men nå er jeg kanskje litt pirkete.

Ser at det ikke er noe pakning der på ETKA, synes det virker veldig rart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vist bakluka er skiftet med ei ny luke så ville eg tru og meine att dei stiller med 5års reklamsjonsrett jfl, kjøpslova, så rust burde ikkje vere noko problem

Det er kun bakruten som er byttet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da ville eg tru att på den gamle ruta var pakningen vulkafast og på den nye er det ikkje pakning pga, gnag som vill føre til rust

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ringt litt rundt i dag å forhørt meg. Det stemmer at ruten ikke lengere leveres med list. Men fikk beskjed fra riis bilglass at man skal bruke en universallist i stedet for.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når en kompis på møller bytta bakluka på min under garanti reperasjon oppfordret han meg til å la være å montere list.

De frarådet alle å gjøre det men gjor det hvis man ønsket det.

Alle nyere modeller har fabrikken sluttet å montere slik list på nettopp pga det samler seg sand å dritt i og under pakningen som ligger å sliter på lakken slik at det begynner å ruste. I tillegg holder denne pakningen på vannet lengre.

Som enda et pluss er det alltid såpe som samler seg under her når man vasker bilen.

Må enten jobbe lenge med å få spyt alt vekk eller så renner det ut rester etter at man har vasket...

Uten pakningen så tørker det opp like raskt som resten av bilen og er lett å holde rent.

Selve ruta er limt rundt hele og holder tett, med eller uten pakning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når en kompis på møller bytta bakluka på min under garanti reperasjon oppfordret han meg til å la være å montere list.

De frarådet alle å gjøre det men gjor det hvis man ønsket det.

Alle nyere modeller har fabrikken sluttet å montere slik list på nettopp pga det samler seg sand å dritt i og under pakningen som ligger å sliter på lakken slik at det begynner å ruste. I tillegg holder denne pakningen på vannet lengre.

Som enda et pluss er det alltid såpe som samler seg under her når man vasker bilen.

Må enten jobbe lenge med å få spyt alt vekk eller så renner det ut rester etter at man har vasket...

Uten pakningen så tørker det opp like raskt som resten av bilen og er lett å holde rent.

Selve ruta er limt rundt hele og holder tett, med eller uten pakning.

Okei. Ser den :)

I dette tilfellet synes jeg det ser litt rart ut uten pakning. Og man ser tydelig at det har vært pakning der i bilens 10 første leveår.

Ser det er litt misfarging og litt småriper langs ruten på øversiden.

Personlig vil jeg heller ha dette skjult i 10 nye år med en pakning :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.