#1 Skrevet April 25, 2005 Noen som vet om kalipperen bak på en A6 2.6 1996 skal skrues eller presses&skrues tilbake for å få plass til nye klosser? Har skrudd en go del omdregninger uten at den har gått noe tilbake. Vurderer å prøve en eller en fra Biltema. Noen som har erfaring på dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 25, 2005 Bruk det nederste vertøyet. Dette fungere bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 25, 2005 Takker for svar! Da blir det en tur innom Biltema i dag også . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 25, 2005 Bak skal den skrues inn. Husk at den er som en skru som skal treffe et hull. Og så ligger det bremsevæske og hindrer den. Så du må presse den inn samtidig som du skrur. Er lettest om du feks bruker verktøyet til å låse skiver på vinkelsliperen. Det passer nemlig nedi hakkene. Skru den med tang, samtidig som du presser ned. Da skal det gå. Lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 25, 2005 Jeg sier som Yngve gjør, kjøp det verktøyet på BIltema, da går det som en lek! Det kan hjelpe å løsne på luftenippelen når man skrur, så man slipper å presse bremsevæsken helt tilbake gjennom hele bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 12, 2008 Noen som vet hvordan man gjør det på Audi coupe quattro? driver og bytter skiver og klosser på brodern sin bil, men får ikke presset tilbake stempelet.. Noen som har et godt tips ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 12, 2008 bruk det nederste verktøyet som er fra biltema, har brukt det på noen biler og funker utmerket, passer flere biler også=) om man ikke klarer og skru inn stemplet ville jeg ovarhalt kalipper, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 12, 2008 Pass på å ikke rive istykker pakningen, løsne den gjerne litt fra stempelet før du skrur hvis den sitter helt fast! Det skal litt kraft til på verktøyet, men jeg har aldri behøvd å åpne luftenippelen. Dette verktøyet (nederste, 129,-?) vil du bruke mange ganger, og er verdt prisen selv om du bare bruker det én gang! Koppen som drar rundt kan snues og passer da også F*rd og endel franske biler med ATE eller Girling bremser som Aleksander skriver. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 12, 2008 På eldre calipere kan det være at man må bruke en unbrakonøkkel og ikke den nyere typen med to spor på kanten av stempelet. Slik er det ihvertfall på min 87mod Cq, mener å huske at det var en 7mm eller 8mm nøkkel. Bruk gjerne en unbrako av pipetypen som du fester på en 1/2" skralle, da er det enklere å presse og skru samtidig, sett i forhold til en unbrakonøkkel av L-typen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...