Vil 245 dekk funke på en audi a4 b7?

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en a4 b7 så skal ha noen nye felger osv,Tanken var å hive på 18" s5 felger med 245 dekk på og lurer på om innpress på 35" vil funke greit? Står kan få de i 45" et også btw om orginalt innpress på en b7 er 42? kanskje burd jeg tite i vognkort en gang å se hehe

Grunn for 18" er jeg har lyst å ha 40" profil dekk grunnet mangen dårlig veier til lands osv.

 

 

mangen takk for svarene

 

 

 

 

ps har dystleksi så give me a break : ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

innpress ET35 funker bra, når det gjelder dekk så er det maks 5% +/- utifra orginal dekk dimensjon som du finner i vognkortet.

 

http://www.orpetveit.net/dekk/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 235/35-19" 9,5" brede felger på min, usikker på ET på felg, men dekk ligger kant i kant med skjermbue hos meg.. 245 kunne sikkert gått på det også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orginalt ble B7 med 18" levert med 235x40.18

 

Om du har en felg som er 8" eller 8,5" så ville jeg klart gått for ET 35 . Ser mye penere ut i hjulbuen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De går helt fint med 245X35x18 på disse, går nok helt fint med 40 profil og, men vær obs på at dette ikke er lovlig ifølge TUV papirer på alle felger opp mot B7. Hvordan eg vet dette er fordi eg nettopp har vært gjennom en godkjenningsrunde angående akkurat dette. Eg kjøpte ett sett med OZ felger som var 18x8 et 35. På disse satt det dekk av dimensjonen 225x45x18

Fikk ikke dette godkjent da lovlige dimensjoner utifra TUV papirene opp mot min bil var 225x40, 235x40, 245x35 og 255x35

Dette er de dimensjonene som er lovlige og bruke på bilen på en 18" felg med ET35, og alle dimensjonene vil du fint få plass til ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.