#1 Skrevet Juli 17, 2012 Noen som har gjort dette? Har sett at nyere A6 C4-modeller har dette i "myntrommet" i midtkonsollen. Mon tro om det er noe mer logikk i dette utover at K-line/L-line og +12V/GND (pin 7, 15, 16 og 4) er tilkoblet? Og sist men ikke minst, noen som leser dette som tilfeldigvis har denne midtkonsollen/pluggen liggende? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 17, 2012 Jeg kan ihvertfall si at det er ikke mer hokus pokus enn de 4 ledningene, så vet du det ihvertfall. OBD-plugg kan du få tak i stort sett overalt, forum, ebay, nettet generelt eller en lokal skraphandler. Pluggen er standardisert, så andre bilmerker har også lik plugg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 17, 2012 Legger ved oversikt over kor du skal koble deg innpå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 17, 2012 Da trenger jeg bare en slik kontakt! helst vil jeg jo ha original som kan monteres i myntlomma... men det er vel bare å lage hull og feste på noe vis. Kan jo monteres under hanskerommet et sted også, kort vei til ECU-ledningene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 18, 2012 Jeg har min under rattstammen, hvis du trengte en idè 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 18, 2012 Jepp det er også en løsning. Hvor har du koblet deg, i releboksen i vannkassa eller er disse diagnoseledningene flere steder i ledningsnettet? (f.eks. i virrvarret bak radioen) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 18, 2012 Tok den rett ifra hjernen jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 19, 2012 Ja, og alt fungerer knirkefritt der, Chris William? Dealextreme har forresten overgangskabelen til en 30-lapp, kan jo brukes som grunnlag? http://dx.com/p/obdii-female-to-2-2-socket-adaptor-for-audi-23cm-length-37624?item=2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 19, 2012 Joda kan jo bruke en slik kabel som utgangspunkt. Enda bedre hadde det vært med litt lengde på kabelen slik at man kunne ha tredd den opp i releboksen i vannkassa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 19, 2012 Ja, alt fungerer BE, hva tenkte du på? Thonas: Den overgangen der har bare 4 ledninger i seg, kapp og skjøt den i den lengden du trenger, det var et godt forslag faktisk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 19, 2012 Ja, alt fungerer BE, hva tenkte du på? Thonas: Den overgangen der har bare 4 ledninger i seg, kapp og skjøt den i den lengden du trenger, det var et godt forslag faktisk Jeg tenkte på de merkelige problemene du hadde med en hjerne som funket, og ikke en annen.. Funnet ut av det? (Beklager OT, Thomas!!) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 19, 2012 Hjernen jeg hadde kjøpt var på en eller annen måte defekt, ikke helt, men delvis. Kjøpt ny nå og den fungerer fjell (Sånn Thomas, da er vi nok ferdig med alt OT ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 19, 2012 Null stress 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 19, 2012 Stikket mener jeg er J1962, om jeg ikke husker feil fra jeg bygget meg diagnoseverktøy. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 21, 2012 Tok en titt i sikringsboksen i vannkassa i dag, og ned mot kupen ser jeg en utsparing i plastikken som matcher størrelsen på denne kontakten Pirket ut denne og tredde VAG-COM-adapter og USB-kabel som jeg har pr. i dag midlertidig inn der. Så slipper jeg i det minste å kjøre med kabelen inn gjennom vinduet Videre ser jeg at diagnoseledningene fra den sorte pluggen der er brun og hvit-rød, de fra den hvite var hvit og grønn og var festet direkte i to terminaler (antageligvis +12V/gnd). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 22, 2012 En liten oppdatering her... drev å fiklet litt med midtkonsollen og tror du jaggu ikke jeg "følte" at det var en mulig diagnosekontakt under stoffet i myntlomma. Var nesten i ekstase da jeg pirket det ut, men det var nok bare plass til en kontakt, men ett steg nærmere OEM-plassering i det minste 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 22, 2012 (endret) Noen snille mennesker som har mulighet for å sjekke delenummer på kontakten? Nevermind, fant info på nordicaudi: OBD2-Kontakt 8D0-972-695 (1 st) Kablar till kontakt ('fanns bara 5-pack' enligt VAG..) 000-979-011 (1 st 5-pack) Täcklock över kontakten för facket mellan sätena (till C4:an, ev. andra modeller också) 4A0-863-274 (1 st, men fick även detta i 5-pack ) Klammer till täcklock 4A0-857-249-A (1 st) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...