#1 Skrevet Juli 17, 2012 Kjølevannet forsvant med et plask her om dagen, verksted mener det er toppakningen som er blåst. Er det normalt at dette skjer så brått? Trodde egentlig ikke toppakning var noe problem på disse heller (130HK). Hva er det normalt at en slik jobb skal koste med kvittering? Har fått tilbud på ca 15k. Regreim og vannpumpe ble bytta uka før. Motor gått 260k. Gått med chip siste 30k. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 17, 2012 15k? Kjenner da vel noen som er nevenyttig som kan få gjort det? Er vel ikke store jobben. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 17, 2012 Tror jeg vil ha kvittering på jobben. Endel jobb er det nok siden delene ikke koster mange kronene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 17, 2012 Grei skruing dette. Det er gjort på en kveld eller to. Ingen du kjenner som er litt interessert i å skru mot en neve hundrelapper? Ta reg.reim service samtidig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 17, 2012 regreima ble bytta noen dager før dette skjedde som sagt, vil ha kvittering på jobben, men er ute etter å vite hva som er kurant pris på dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 17, 2012 Da blir dette helt urelevant, men jeg endte opp med 5000 ink sliping av topp. Dette var uten kvitt. 10-12.000 på verksted bør du klare å få til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 17, 2012 (endret) Regreim og vannpumpe ble bytta uka før. Da bør du undersøke en del mer først, før du igangsetter bytte av pakning. Mulig jobben som er gjort uka før har hatt en direkte sammenheng? Også mulig at de som har utført slikt har et ansvar? Det er ikke noen vannslanger/rør hvor tilkobling ikke er gjort skikkelig? Eller noe galt med montering av vannpumpe? Eller så gal timing av du har fått overoppheting, tviler men verdt å fundere over. Edit: Er du sikker på at den har fått nok kjølevæske etter skifte av vannpumpe? Kjører man med for lite væske så kan toppen overopphetes, noe som kan medføre sprekker eller blåst pakning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 17, 2012 Da bør du undersøke en del mer først, før du igangsetter bytte av pakning. Mulig jobben som er gjort uka før har hatt en direkte sammenheng? Også mulig at de som har utført slikt har et ansvar? Det er ikke noen vannslanger/rør hvor tilkobling ikke er gjort skikkelig? Eller noe galt med montering av vannpumpe? Eller så gal timing av du har fått overoppheting, tviler men verdt å fundere over. Edit: Er du sikker på at den har fått nok kjølevæske etter skifte av vannpumpe? Kjører man med for lite væske så kan toppen overopphetes, noe som kan medføre sprekker eller blåst pakning. Interessante tanker, men siden jobben med regreim & co ble tatt i Polen er det igrunn jeg som sitter med skjegget fullt av postkasser dersom de har gjort noe feil. Har hvertfall ikke merket noe til overoppheting (alt normalt i følge tempmåler), heller ikke lyst noen lampe om lite kjøleveske før alt forsvant. Jeg sjekka jo ikke manuelt, seff.. Har kjørt anslagsvis 100 mil etter bytte, uten problemer før dette skjedde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...