Hvilke felger på Audi Quattro typ85?

Anbefalte innlegg

Klarer ikke helt å bestemme meg eller finne noe jeg er helt fornøyd med til min Audi Quattro typ85.

Felgene må være 5-112 og (desverre) opp på 17/18" pga bremser.

Pris bør også være levlig da dette skal brukes og ikke show & shine :)

 

Alle tips og bilder mottas med stor takk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

18" er egentlig i største laget, med 17" blir det 205/40R17 som er valget, de er tilnærmet original rulleomkrets, og passer såvidt inn i skjermene uten at man må begynne å valse og herje. Da med 7.5" bredde og ET35.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva med Avus i 8x17?..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gikk litt fort når jeg laget tråden fra jobb :P

 

Burde vell nevnt at bilen blir snaue 10cm bredere i alle hjørner, så 7,5x17" ET35 blir nok snaut :)

Siden bilen skal brukes på bane og GREP også er vesentlig her, bør jeg vell over 205 bredde også.

 

Utseendet messig er jeg helt enig at 17" er på grensa på disse bilene, men tror ikke hva som helst av 17" går utenpå bremsene.

Hvis jeg må kjøpe 3 sett compomotive til en formue for å få på 17" går jeg heller opp en str.

 

Har lenge hatt lyst på Zito WP789 feks 9x18", men bilprodukter fikk plutselig ikke tak i disse lenger?!

 

Bilder (gjerne på tilsvarende bil) er flott :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant en liknende tråd på s2 forum og legger ved et par eksempler.

 

Her er vell Zito WP789, syns disse kler bilen godt:

Bakvenstre.jpg

 

Noen som vet hva dette er feks?

LWB_SQ_red.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Den røde er Hans Frisak`s gamle urquattro, og har på bildet Compomotive 8X16". Usikker på ET, men sikker på at det var spacere han måtte bruke!

Lykke til, Sigurd...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta utgangspunkt i 9x16 ET -7 du, eller 9x15 ET12.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gikk litt fort når jeg laget tråden fra jobb :P

 

Burde vell nevnt at bilen blir snaue 10cm bredere i alle hjørner, så 7,5x17" ET35 blir nok snaut :)

Siden bilen skal brukes på bane og GREP også er vesentlig her, bør jeg vell over 205 bredde også.

 

Ja, da stiller saken seg annerledes. Jeg siktet naturligvis til originale Cq skjermer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har orginale skjermer så får du ikke på mer enn 7,5 foran og 8 bak.

Jeg måtte valse max. for at det skulle funke. Dette var 16" felger med 195/40-16 dekk så om du ikke modifiserer så tror jeg du bare kan glemme å få på bredere felger og dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her blir det sport quattro skjermer og nye innerskjermer, så skal nok få på bredere felg. Får vell ca 10cm mer å gå på :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tja..hva med BBS le mans, får de jo også i replica til grei pris, om ikke jeg tar feil går de over store bremser også i 17" med gullfarga senter å blank kant blir jo det skikkelig tøft på en gammel klassiker :)

 

 

nå vet jeg ikke hvor store bremser du skal ha men mine bbs rsII felger går lett utenpå 323 mm med bigreds

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang bremser blir det enten 330mm skiver med Porsche 996/Boxter kalliper, eller 360mm brembo kit.

 

Flere forslag? Gjerne bilde av tilsvarende bil med felg på :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har orginale skjermer så får du ikke på mer enn 7,5 foran og 8 bak.

Jeg måtte valse max. for at det skulle funke. Dette var 16" felger med 195/40-16 dekk så om du ikke modifiserer så tror jeg du bare kan glemme å få på bredere felger og dekk.

 

Rimelig vesentlig om det er coupé quattro skjermer, urquattro skjermer eller sport quattro skjermer på bilen da. Skjønte på trådstarter at vi snakker om "litt" bedre plass enn på coupé-skjermene heldigvis... :)

 

9x16 eller 9x17 med 0 offset hadde blitt bra tror jeg ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rimelig vesentlig om det er coupé quattro skjermer, urquattro skjermer eller sport quattro skjermer på bilen da

 

Han skriver at det blir Sport quattro skjermer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han skriver at det blir Sport quattro skjermer.

 

Ja, jeg skjønte det :) Var bare et svar på Håkons plassproblemer med sin coupé ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kikket litt på Azev A, noen som vet hvor man kan få tak i slike til ok pris? Da helst i 9x17" med lavt ET.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Azev A 17" ble levert 7,5" 8" 8,5 og 10" bredde. ET på 8,5" er 25 eller 15. 4 stk 10*17" hadde blitt rått men ikke lett å finne vil jeg tro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.