#1 Skrevet Juli 18, 2012 (endret) Hjelp.. Jeg har en Audi s2 3B som har hatt høy effekt, men som jeg tenkte jeg skulle bygge ned igjen til original grunnet diverse ting. motoren er ny overhalt og gjort tilbake til standard. Men så kom dagen jeg skulle prøve å starte bilen, men da var bilen helt uten livstegn. Problem: -Null gnist i plugg. -Ingen dyser åpner seg. Ting jeg har prøvd: -Byttet triggerføler på svinghjul -prøvd en annen coil -prøvd to forskjellige hjerner -Målt de fleste kabler etter skjema Noen som har noe peiling på hva som kan ha skjedd? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 18, 2012 tja, bytte om stikka til veiv sensor følerne er jo en gjenganger feil når man har hatt ting fra hverandre, stikka passer om hverandre og får ikke gnist og bensing om den ikke har signal fra veivfølerne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 18, 2012 Har prøvd å bytta om på de, men ingenting skjer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 18, 2012 skru ut følerne å se om pinnen på svinghjulet er der enda... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 18, 2012 Kan det være et startsperre/alarm rele som lager trøbbel? Uten sammelingning forøvrig slet jeg med samme symptomene ved førstegangs oppstart av AAN motoren, alt av målinger på følere så bra ut, men ville ikke starte. Lasket over startsperre rele og startet på første forsøk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 18, 2012 skru ut følerne å se om pinnen på svinghjulet er der enda... gjort det, den sitter heldigvis der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 18, 2012 Kan det være et startsperre/alarm rele som lager trøbbel? Uten sammelingning forøvrig slet jeg med samme symptomene ved førstegangs oppstart av AAN motoren, alt av målinger på følere så bra ut, men ville ikke starte. Lasket over startsperre rele og startet på første forsøk! Det har jeg faktisk ikke tenk på ! Men det er startsperre på 3B ? Men hvor sitter releet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 18, 2012 Er ikke kjent med S2 motoren, men ser ut på ETKA side 951-40 at det er no komponenter for startsperre oppunder ved A stolpen. Rele med delenr 141 951 253B tilsvarer det jeg lasket over! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 18, 2012 Er ikke kjent med S2 motoren, men ser ut på ETKA side 951-40 at det er no komponenter for startsperre oppunder ved A stolpen. Rele med delenr 141 951 253B tilsvarer det jeg lasket over! nei der var det null startsperre.. fant hvertfall ikke det releet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 18, 2012 Sjekka at timing er 100% mellom svinghjul/kammer/hallgiver på fordeler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 18, 2012 Sjekka at timing er 100% mellom svinghjul/kammer/hallgiver på fordeler? Når cammen står på sitt merke, så ser jeg akkurat en strek og ett 0 tall i det vinduet på girkassa. og da står fordeleren strek mot strek. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 18, 2012 Høres 100% riktig ut.. hmm. Får du lest ut feilkoder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 18, 2012 er motor sikringer ok? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 18, 2012 Høres 100% riktig ut.. hmm. Får du lest ut feilkoder? nei, får ikke lest noen koder. men av en merkelig grunn så tror jeg har funni årsaken .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 18, 2012 er motor sikringer ok? ja, den er hel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 19, 2012 skru ut følerne å se om pinnen på svinghjulet er der enda... tar tilbake det jeg sa.. den var søkk borte! knekt tvers av.. men noen som veit hva de to andre større pinnene er fornoe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 19, 2012 ...da er det bare ut med starter å borre nytt hull...møller selger nye pinner... de større pinnene kan være avbalansering eller noe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 19, 2012 har ikke prøvd det selv men har sett det er folk som setter i nye pinner uten å ut med motor / girkasse, peller av starteren og borrer inn ny pinne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 21, 2012 Svinghjulet ble bytta, å joggu så starta ikke bilen bare noen små justeringer igjen nå, så kanskje det går ann å kjøre litt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...