Hjulstillingskontroll ved heving og senking?

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg et FK Silverline justerbart sett til Golf 4 GTI.

Bakkeklaringen har jeg målt til 11,5 cm. Jeg fikk en faks fra Biltilsynet om at bakkeklaringen måtte være 8 cm på laveste faste punkt, dette gjaldt også eksosanlegg. Ønsket mitt er å senke den 50-60 mm, da ligger hjulbuen akkurat i kant me hjulet. Men da blir jo den under de 8 cm. Tenkte jeg kanskje bare skulle senke den litt først, få det godkjent, for så å senke den mer..

 

Men må jeg da ta hjulstillingskontroll igjen? Er det mye jeg klarer å justere med dette, eller er det bare for å få de grønne talla på papiret. Det er jo ikke alle vinkler som er mulig å justere..

Har det mye å si for dekkslitasje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro ikke dem kicker på dette på Biltilsynet i Ålesund..

Er du heldig,så slipper du unna..

Har ikke hørt om noen so har kommet ut derfra med mangellapp på for lav bil hvertfall...

Mulig jeg tar feil her da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer til å justere ned, ta fire-hjuls kontroll, justere opp, kjøre på tilsynet og få godkjent, justere ned igjen. Voila.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det de gjør er visst å ta en lekt på 8cm og dra den under bilen.. Håper de ikke er så pinlig nøyaktige.

 

Men har det mye å si på dekkslitasje da? viss jeg ikke tar opp igjen hjulstillingskontroll, det er jo forskjellig hva man klarer å stille alt etter hva bil man har.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det de gjør er visst å ta en lekt på 8cm og dra den under bilen.. Håper de ikke er så pinlig nøyaktige.

 

Men har det mye å si på dekkslitasje da? viss jeg ikke tar opp igjen hjulstillingskontroll, det er jo forskjellig hva man klarer å stille alt etter hva bil man har.

 

 

Med 2 personer i bilen er det ikke en sjanse i havet for at man får noen lekt på 8cm under golfen til moderen. Det er en golf IV 1,9tdi higline. Målte den til ca 8 cm under på tom bil. Den er helt original.

 

Dette må jo bare være et tåpelig påfunn, har ALDRI hatt en bil med så mye som 8cm bakkeklaring, og flere av bilene har hatt godkjente senkesett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

8 cm originalt, tja?! I de tekniske spesifikasjonene til bilen min står det ved full nyttelast, altså 432kg ; 100mm.. Og den er jo 20mm lavere siden det er en GTI.

 

Men hva med dekkslitasjen da? Ingen som har et fornuftig svar på dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Detta har vært tatt opp tidligere..

 

Fikk en lapp når i blei stoppa i teknisk for nokken år sia der det står at minimum bakkeklaring skal være 11 cm. MEN om senkesettet tilseier nokka anna, så kan du ha det lavere.

Om du har KW variant 2 sett på golfen, så står det en eller anna plass i tuv-papiret at det ska være ca 35 cm fra midten av hjulet og opp til skjermkant, detta e MAKS som e tillatt på det settet.. om du måler så vil du sjå at du nesten må ha bilen i "normal" høyde for å oppnå det målet der..

 

Får bare håpe biltilsynet ikkje begynne å krangle på sånt igjen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min bil har omtrent 8 cm bakkeklaring på laveste punkt, det gikk ikke over bremsetesteren i kontrollhallen engang.. :P De knottene der skulle jo absolutt ta bilen inn på lastebil-siden hvor bremsetesteren bygger godt opp fra gulvet og det er grav med høye kanter istedetfor løftebukk.. Selv om han ristet på hodet og sa "dette går jo ikke" mange ganger fikk jeg senkesettet godkjent.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.