A4 B5 1997 mod starter ikke [LØST]

Anbefalte innlegg

Bil: Audi A4 B5

Modell: 1997

Motor: 1,8 L turbo (150 hk)

 

Problem:

Bilen startet plutselig ikke en dag, så jeg byttet bensinpumpa, og den var i orden igjen.

så gikk det 2 uker uten problem, så plutselig startet den ikke igjen, så jeg kjøpte nytt bensinpumpe relè på Audi, og problemet løste seg.

Så gikk det 2 uker til (drittbil...)

nå starter den ikke lenger. jeg har revet opp gulvet og gått over ledningene til bensinpumpa hele veien til releboks, alt er i orden på + og - siden.

 

så tvangskjørte jeg pumpa bak i tanken, alt i orden der.

så målte jeg spenning inn på pumpa bak, tilnermet ingenting (0.5V ved tenning på)

så etter mye måling frem og tilbake begynnte jeg å dille i relè boksen, tok ut bensinpumpe relèet, jeg kan uten problem tvangskjøre bensinpumpa fra releboksen. alle sokkler i releboksen får riktig strøm/jord, både konstant og ved tenning. så egentlig er alt i orden, men ingenting virker (som vanlig)...

Eneste "Lifesaveren" jeg har igjen nå, er om noen vet hva mer dette relèet er til??

fordi jeg vet ikke hva 87a går til, noe som ødelegger litt for meg.. noen som kan hjelpe? står HELT fast..

:bs:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet bensinfilteret også?

Sjekket at bensin kommer fram når du tvangskjører pumpa?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bensinfilteret ble skiftet for ca 5000 km siden, og det kommer bensin frem til railen når jeg svangskjører ja.. =/

Hører at pumpa sviver når jeg tvangskjører, men når jeg setter relèet inn igjen å setter på tenning så hører jeg ingenting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min bil leverte også bare 0,5v når tenningen var på.

Men mål akkurat i det pumpen bygger opp trykket når du vrir om tenningen, da bør du få et annet resultat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det var da jeg vridde.. problemet er at ikke pumpa lader opp trykket av seg selv.. virker som bilen tror den har trykk, men det har den ikke.. :S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensintrykksregulator?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den er ikke elektrisk, den går bare på vacum og styrer hvor mye bensin som går i retur... så den skal ikke ha noe å si på dette, men jeg har skjekka at den virker ja..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er det noen som vet hva 87a går til?

T = jord

86 = + på tenning

87 = bensinpumpe

30 = konstantstrøm

87a får strøm sammen med bensinpumpa, men hva går den til?

Noen som har koblings skjema kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka veivaskelsensor? Om denne er gåen nekter bensinpumpa å gå mener jeg å huske :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har koblings skjema kanskje?

 

Ja, følg linken i signaturen min så har jeg lagt ut et koblingskjema på dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka veivaskelsensor? Om denne er gåen nekter bensinpumpa å gå mener jeg å huske :)

 

Åå? Har du vert borti noe lignendes?

Ligger den foran eller bak på motoren på disse?

Grei å komme til på?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den sitter på høyre side (om jeg ikke tar feil) ganske langt ned, rett ved oljefilteret, ganske langt bak på motoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter helt bakmed clutch ja. Hvis denne er trøblete burde du fått noen meldinger om G28 i VCDS...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men er det ikke sånn at både kamgiver og veivgiveren må være def samtidig for at bilen ikke skal starte?

min erfaring er at biler der en av de to er def mister effekt, men sviver likevell...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men er det ikke sånn at både kamgiver og veivgiveren må være def samtidig for at bilen ikke skal starte?

min erfaring er at biler der en av de to er def mister effekt, men sviver likevell...

 

Har du sjekket at du får gnist da ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du sier at du får tvangskjørt pumpa, men at releet ikke starter pumpa?

Dersom alle de øvrige kontaktene i relesokkelen får riktig spenning, er det vel åpenbart det nye releet som er ødelagt??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

B6'n min ville i allefall ikke starte med gåen G28 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du sier at du får tvangskjørt pumpa, men at releet ikke starter pumpa?

Dersom alle de øvrige kontaktene i relesokkelen får riktig spenning, er det vel åpenbart det nye releet som er ødelagt??

 

Alt er i orden men ingenting virker..

Har prøvd med ett rele fra en bil som sviver også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei, hvis jeg skifter litt mening, er ufattelig lite strøm igjen, ett faktum jeg har glemt bort..

Batteriet står nå på lading, men har en misstanke om at Releet IKKE får styrestrømen det skal ha, så lurer på om det kan være feilen.. skal også måle om dysene får spenning, og om pluggene gnistrer når jeg får lada opp batteriet igjen, men HVIS feilen er at det ikke er styrestrøm til Rele, har noen ide om hva feilen kan være?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veivføler kan det være...

 

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veivføler kan det være...

 

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

 

hmm... kanskje jeg skal prøve å ohme den da.. den skal vell være rundt 2-2,5 kilo ohm?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørtes mye ut..... men kanskje riktig ...

 

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

veivføleren er det grå stikket rett under ekspansjonstanken?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men veivsensoren registrerer turtallet og gir signal til turtallsnåla i instrumentet i dashen. Om veivsensoren køddet, så burde nåla ha vist det rimelig tydelig, ved å ikke fungere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men veivsensoren registrerer turtallet og gir signal til turtallsnåla i instrumentet i dashen. Om veivsensoren køddet, så burde nåla ha vist det rimelig tydelig, ved å ikke fungere.

 

ikke nødvendigvis.. Turtallsgiveren i dashen kan hente info fra flere steder enn veivføler.

og bilen starter ikke, så turtallsnåla beveger seg igrunn ikke uansett..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.