Anbefalte innlegg

Hva sier loven om kjøring uten frontstøtfanger (når man har montert puter som beskytter for alle skarpe kanter der hvor fangeren skulle stå)?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er forbudt og kjøre uten fanger. Blir du stoppet får du mangellapp og du må på biltilsynet og vise at du har utbedret mangelen. Har prøvd ut så er ikke å anbefale. Fikk forelegg på 1500kr, måtte parkere bilen på stedet og hente på henger.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men jeg har nå satt på en 10cm tykk myk pute som dekker hele fronten...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må få se Bilder: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva sier loven om kjøring uten frontstøtfanger (når man har montert puter som beskytter for alle skarpe kanter der hvor fangeren skulle stå)?

Tror ikke du klarer å snike deg unna det :P Biltilsynet sier nei, nei og nei

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er den puta di TUV godkjent? isåfall må du bare inn å betale 500,- for en mulighet til å få godkjent det:nana:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nå jeg hadde brukt tid og penger på en frontfanger i stedet for noen puter, tror det vil se bedre ut med en frontfanger også..

:nana:: haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror ikke de kan si noe på at kun plastikfangeren er vekke. er verre om hele bjelken er vekke. så lenge skiltet er der og alle lys fungerer så er vel ikke dette ulovlig? Hva med gamle bobler som kjører uten fanger da? Volvoer som bare har en stor stålbjelke foran? Bare å si at fangeren er på lakk så ser de nok gjennom fingrene på det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det som er problemet me å kjøre uten fanger er vist du skulle kjøre ned en person så er det garatert noen skarpe kanter ell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar:) Saken er at jeg fikk beskjed av en betjent at om jeg kjørte videre uten fanger så ville han ta førerkortet. Jeg monterte da på denne puten. Så spørsmålet er egentlig om jeg skal tørre å kjøre med dette i en 14 dagers tid. Det er ett stykke Rockwool innpakket i plast og teipet på der framme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar:) Saken er at jeg fikk beskjed av en betjent at om jeg kjørte videre uten fanger så ville han ta førerkortet. Jeg monterte da på denne puten. Så spørsmålet er egentlig om jeg skal tørre å kjøre med dette i en 14 dagers tid. Det er ett stykke Rockwool innpakket i plast og teipet på der framme.

Da ville jeg heller kjørt til en høgger å kjipt en midlertidig fanger ;) hvis du kjører den rs2en på bilde så kan du jo f.eks kjøpe en 80 fanger vil jeg tro ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Æsj, er det virkelig så dyrt? Kanskje jeg burde montere på bakfangeren min før den skal lakkeres. :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he..... DAGENS! Bilde, bilde, bilde, bilde

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å si at fangeren er på lakk så ser de nok gjennom fingrene på det.

Eg hadde faktisk fargeren min på lakk da eg ble stoppet i teknisk, da fikk eg til svar at bilen ikke var godkjent for bruk på vei uten frontfanger, så måtte stått parkert i påvente av lakk+montering.

Fikk mangellapp med 2 dager på meg til å vise bilen på trafikkstasjonen, heldigvis var fangeren klar dagen etter så monterte og fikk et verksted til å melde inn at alt var ok - da mot å betale gebyr tilsvarende etterkontroll av eu-godkjenning.

Så ikke alle av disse som har fingre å se igjennom...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Æsj, er det virkelig så dyrt? Kanskje jeg burde montere på bakfangeren min før den skal lakkeres. :/

Tror ikke de er like nazi på bakfangeren. Men greieste er jo å ha den på :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke de er like nazi på bakfangeren. Men greieste er jo å ha den på :P

det er dem...

apekattene i gulvester og grisene i uniform, ser en bil som ikke er i forskriftsmessig stand!

dermed får du mangel på stedet...

xn min ble stoppa uten bakfanger fikk mangellapp og ble sendt til bt

uten at jeg skal gå no nærmere på detaljer... så ble det jeg som måtte kjøre uten fanger da hun tok min -.-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er dem...

apekattene i gulvester og grisene i uniform, ser en bil som ikke er i forskriftsmessig stand!

dermed får du mangel på stedet...

xn min ble stoppa uten bakfanger fikk mangellapp og ble sendt til bt

uten at jeg skal gå no nærmere på detaljer... så ble det jeg som måtte kjøre uten fanger da hun tok min -.-

Hehe, må ikke låne bort bilen din til ei dame. Skummelt det. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he..... DAGENS! Bilde, bilde, bilde, bilde

Takk takk:) Så snilt:)

Til etteretning. Kjør ikke med styling montert i Latvia gjennom VipAuto...

Fangeren datt av:/

Så nå selges den billig, kom gjerne med bud! :)

554256_10151043727085240_1425979258_n.jp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakket med biltilsynet - de har bare hjemmel til å gi mangellapper og evt anmelde bilen. Men politiet kan jo ta lappen på stedet om de mener bilen er trafikkfarlig. Uansett, puta må godkjennes om den skal være lovlig :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må få ut et bilde!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

RS2 Facelift

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

RS2 Facelift

[ATTACH]177545[/ATTACH]

Denne sklir egentlig rett over i kategorien "du gjør det helt feil"!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Politiet sa nå det var nok å dekke til skarpe kanter med Gaffateip, så da går puta av idag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.