#1 Skrevet Juli 21, 2012 Når jeg kjører sakte så høres en slags who who who og ettersom jeg øker farten blir det en konstant lyd. Når jeg så passerer 100-110 begynner det å vibrere og vibreringen blir verre ved bremsing. Noen som har en formening om hva dette kan være? Har byttet hjullager på den siden med et biltema lager, men bilen virket helt fin en god stund etter byttet. Kanskje det kan være drivknute? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 21, 2012 Har slitt med noe som høres ut som det samme. Om det er en litt metallisk lyd den "who who who" lyden så ville jeg anta at kast i skiva er problemet. Drivknuta har vel en mer kneppende lyd etter hva jeg har erfart... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 21, 2012 Først, sjekk bremseskjoldet (siden det tar 2 sek). Tipper skiva er skeiv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 21, 2012 du sier at du har bytta hjullager og det virka bra en stund, men nå har det kommet en ny lyd? vet ikke hvordan hjullageret ser ut på en audi a6, men bestefaren til dama mi byttet hjullager på en gammel passat, det funka bra en stund, men etter et lite halvt år, så kom det en sånn "who, who, who" lyd, og det viste seg at han hadde bare byttet den ytterste delen på hjullageret (hjullageret er to-delt på 35i passaten) og glemt den innerste delen.. kan dette være problemet? evt at du har brukt for lite fett ved forrige bytte?`bare et forslag! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 21, 2012 du sier at du har bytta hjullager og det virka bra en stund, men nå har det kommet en ny lyd? vet ikke hvordan hjullageret ser ut på en audi a6, men bestefaren til dama mi byttet hjullager på en gammel passat, det funka bra en stund, men etter et lite halvt år, så kom det en sånn "who, who, who" lyd, og det viste seg at han hadde bare byttet den ytterste delen på hjullageret (hjullageret er to-delt på 35i passaten) og glemt den innerste delen.. kan dette være problemet? evt at du har brukt for lite fett ved forrige bytte?`bare et forslag! er pressa lager med vulka sidevegger så går ikke og bare bytte ytterste delen det som kan ta knekken på evt hjullager (uavhengig av fabrikat) er feil moment ved tildragning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 21, 2012 Ang dette med å grease hjullageret er vel ikke aktuelt da dette er et tett hjullager? Ja er et todelt lager hvor den første delen satt fast i navet under demontering og den siste i navet Ang dette med moment så kan jo d kanskje være en årsak da jeg ikke hadde moment nøkkel da jeg var på ferie og byttet dette i en garasje uten ordentlig verktøy hehe.. Dro sånn passelig men ikke så veldig hardt til men en biltema latmannsarm. Men dette med kast i skiva, det vil vel ikke lage denne who lyden og ang vibrering så burde den vel kun ha vært ved brems? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...