Driver og montere justerbart, TRENGER HJELP til og forstå justeringene.

Anbefalte innlegg

Heisann!!

Driver og montere opp senkesett. Og som du ser på bilde, så "distance from the spring base to the nearest screw of strut housing, Er det justeringsmuteren til fjøren og ned til midten på bolten som man fester fjøre fest i bærearmen med? Kunne ikkje få det å stemme på noe annen måte når eg justerte....

Også står det: "distance from whel hub center - to edge of wheel arch. det er jo fra midten på felgen og opp til hjulbuen, men det står min 320, max ---. Betyr dette at det skal være MINIMUM 320 mm klaring fra der og opp til hjulbuen? Og kan være uendel mykje støre klaring der, sålenge muttern er justert innen for de mm'eteren somm står der?

Senkesettet er av merke Supersport black evolution og skal på en audi a4 b5 FWD

Håper noen kan hjelpe meg fort, da eg heldt på me dette nå! (trykk på bilde for støre bilde!:))

Bilde12.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min A4 b5 1,8tq avant (med KW v2) var det ganske like mål.

Ganske lett å få desse bilene innenfor kravene til høyde under bil, hjulbue vs senter på felg, målene på fjørene osv :)

"Distance from the spring base to the nearest screw of strut housing" er målene fra nederste bolt på demperen og opp til justeringsskiven. Bilde som beskriver dette.

Litt usikker på hvordan det er bake på FWD, men regner med det er noe i samme duren.

"Distance from wheel hub center - to edge of wheel arch" er målene fra senter av felgen til øverste punkt på hjulbuen.

Husk å mål når du har fått bilen på felger og nedpå bakken :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ah kanon! :D var dette eg trodde, men var så usikker. Men siste spørsmål då, dette betyr at bilen kan ha "uendelig" avstand mellom hjulbuen og senter, sålenge det er STØRE en 320 mm? :) og målene blir vel målt fra center av bolten og opp? :P Er nå ikkje mange mm forsjel, men sånn for sikres skyld.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ah kanon! :D var dette eg trodde, men var så usikker. Men siste spørsmål då, dette betyr at bilen kan ha "uendelig" avstand mellom hjulbuen og senter, sålenge det er STØRE en 320 mm? :) og målene blir vel målt fra center av bolten og opp? :P Er nå ikkje mange mm forsjel, men sånn for sikres skyld.

Alle TUV-papirene jeg har vært utfor på desse bilene har hatt minimum og maks-krav.

Jeg tolker det som at du kan ha hjulbueklaring som du selv ønsker, sålenge den er over 320mm og er innenfor "Distance from the spring base to the nearest screw of strut housing"-målene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 hoder tenker bedre en et! :D Så satser på dette! Takk skal du ha!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.