Anbefalte innlegg

Hei. Har nettopp gjennomført kambytte på min A6. En ting jeg lurer på:

Når jeg tok av vacumpumpen i bakant på topp, såg jeg det rant en del olje ut av den når jeg la den ifra meg. Denne oljen, fungerer den som smøring av pumpa eller har det vært lekkasje mellom o-ringene?

Greit å vite før jeg starter opp, for den pumpa tømte jeg for olje :)

Forøvrig vil jeg takke Steinar Sjaastad for en kanon tråd som omhandler temaet i 2.5Tdi V6..men der fant jeg ingenting om dette.

mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen?? :( Der har jo tydligvis vært olje en stund i denne, så da fyller jeg heller på igjen istede for å havarere den :o

Har en følelse på at den er dyr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror oljen kommer inn i pumpa av seg selv fra oljetåka rundt kammene.

Det står ikke noen forklaring til dette i verkstedboka fra Delius Klasing, så da forutsetter jeg at det ikke gjør noe å sette den på høykant så oljen renner ut og at det heller ikke trengs å fylle noe som helst.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror oljen kommer inn i pumpa av seg selv fra oljetåka rundt kammene.

Det står ikke noen forklaring til dette i verkstedboka fra Delius Klasing, så da forutsetter jeg at det ikke gjør noe å sette den på høykant så oljen renner ut og at det heller ikke trengs å fylle noe som helst.

Ok. hadde en anelse på det jeg også: rolleyes

Takk for svar, da får den stå slik den står. :)

Handlet med Ecconor, som du nevnte.Meget hyggelig og hyggelige priser:) Kom vell på ca 15000,- inkl regreim,multireim og alle venderulle/strammere. Skiftet ikke "voksventilen". da det var bare så vidt jeg klarte å presse den sammen, så jeg friskmeldte den. Bilen er ferdig. Mangler kun dysa som har sensor som kommer ifra tyskland, så da håper jeg at jeg får glede av denne bilen ei stund framover. Hadde hatt den 1 dag før jeg begynte på kammene: eek :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du handler brukt dyse så bør den testes før montering. Når den har ligget en dag i friluft begynner det å korrodere i hullene til dysa. Hvis den har ligget åpen i ukesvis hos gammel eier så er dysespissen trolig kraftig påvirket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.