Dynamoreim, er denne "fucked"?

Anbefalte innlegg

Var å henta bilen på verksted på fredag, har bare kjørt rundt 10mil med den etter jeg henta den, men når jeg sjekka bremsevæskenivå og olje i går så tok jeg en titt på dynamoreima og ble litt usikker..

Her vises det jo tydelig at begge reimene er nye, ikke sant?

Dynamoreim02.jpg

Men her.. Her ser det da ut som om det er veldig til slitasje på dynamoreima allerede?

Den gamle reima hadde jo sittet der i flere år, så jeg lurer på om de har gjort noe feil under montering, eller om dette er helt normalt etter 10mil kjøring..?

Dynamoreim.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den der reima er jo på tur av, den ser jo ikke ny akkurat..? Sikkert på den er skifta?

Det er multireima di det der, driver dynamo og servopumpe.. De andre reimene er vannpumpereima og A/C reima, om jeg ikke tar feil..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var jo ikke med å skifta en dritt jeg, jeg parkerte bilen der på søndag og henta'n på fredag. På kvitteringa/fakturaen står det "Byttet reg og vannpumpe med nytt løpehjul og strammehjul. Byttet klimareim og dynamoreim. Sjekket tenningstidspunkt og prøvekjørt. OK".

Det jeg bestilte time til var bytte av regreim pluss vannpumpe, løpe og strammehjul, bytte av klima og dynamoreim pluss annet som måtte virke slitt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke ut som at multireima di er i god stand akkurat, den må de jo rett og slett ha glemt og skifte..

Hør med verkstedet ditt du, for den der vil ikke komme til å holde lenge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg skal ringe de i morgen. Cluet er at jeg reiser på ferie fra morran i morgen, så de får jo uansett ikke gjort noe med det..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se på hjulet til viskosekoplingen til vifta da... Der har noen slått og herjet no voldsomt:s og om jeg ikke tar feil, så må det hjulet av for og få byttet regreim??

Det er det hjulet som vender dynamoreima også (derfor slitasjemerkene på reimas utside?)

Ta en titt på det hjulet der, da kansje det kan være årsaken til at dynamoreima ser ut som den gjør.... Det hjelper jo ikke og bare bytte reima en gang til, for det samme vill nokk gjenta seg da hjulet fortsatt kan ha skarpe kanter, som da igjen skader reima:/

Sjekk det hjulet for skarpe kanter, og er det det kan du ha feilen der:/

J.i.p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har sendt mail til verkstedet med link til bildene og forespørsel om at de skal ringe meg i morgen.

Han ringte og spurte om jeg skulle bytte frihjul eller hva han kalte det på dynamoen, og jeg bekreftet at alt som trengtes å byttes skulle byttes.. Så om det ser skada ut/er blitt skada av de, så må de jo bytte det..!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser også på fakturaen nå at delenummeret til den reima som ser skadet ut er oppført, så her må de jo ha gjort noe muffins..

Håper den holder ut ferien da vertfall, selv om slik slitasje etter 10 mil lover dårlig for en ferietur på 155mil..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdatering:

Snakka med verkstedet på Lillehammer kl.8, kvart over så var bilen allerede innenfor porten på deres underavdeling her i Brumunddal og de skal bytte reima og se over vendehjul osv inni der.

Kan se ut som at mekanikern har vært uheldig under montering, for det er kun det punktet som vises på bildet som er skadet, men det var nok til at de bytter den med en gang.

Dette kaller jeg SERVICE!!! Alle kan vi være uheldig på jobb, men det er ikke alle forunt å oppleve slik service! :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra de bytta etter seg da!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra det ordna seg, jeg hadde en slik episode med en S40 jeg hadde, var på Bilia for regreimskift. Skiftet også dynamoraima, men på en eller annen måte fikk sistnevnte en skade ved montering, to uker etter røyk dynamoreima, kila se inni registerreima med tilhørende motorhavari..De la seg flate og tok hele regninga. Tror det var snakk om 60-70K for jobben og delene..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er vertfall fornøyd med servicen jeg fikk.

Er jo bare flaks at jeg så det selv før vi reiste på tur, hadde denne røket langt nedi sørsverige vet jeg ikke hva jeg hadde gjort..

Men fra jeg ringte til Fyksen Lillehammer til reima var ferdig bytta og jeg var hjemme igjen gikk det under en time!!

Det er respekt av en slik kjapp respons, og herlige mennesker å prate med var det også, så jeg kan ikke annet enn å bli varm om hjerterota her jeg sitter i Mariestad med 20 grader og iskald pils i handa... Ooops der var den i magen gitt.. Plasd til flere der!!

God sommer!! :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.