Golf 1,6 16v 2002mod. fusker

Anbefalte innlegg

Hei

Ei veninne har en golf 1,6 16v 2002 mod gått ca 160k, som har fusket i lang tid.

Prøvde den ikveld, da var den kald. starter lett, men høres ut som den går på 3syl når den går på tomgang.

på litt turtall høres den normal ut, og den gikk som ei kule når jeg teste den rundt kvartalet. dvs merket ikke noe til fusk under kjøring. Kun på tomgang.

Den fusker visstnok mere når den er varm, og butter imot ved pådrag i forbikjøringer.

kjørte Vagcom men der er ingen feilkoder på motor.

Noen som har formening om hva det kan være? Er det egr ventil på disse bensinmotorene?

Coiler skal være sjekka ut på verksted nylig.

Tenkte å sjekke litt etter falskluft først og fremst.

Takker for synspunkter på dette.

Rolf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tipper på coil eller ledninger til coil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

coiler er byttet., så det må være noe annet.

kommer jo ikke opp noen feilkoder.

Hvis det er lambda burde det vel komme opp feilkode. Hmm.

Lmm eller sensoren på veiva kanskje..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde en veivsensor som ikke funka helt. Bilen gikk på alle 4 sylindere, men gikk svært dårlig når den ble varm. Lav og ujevn tomgang, treg akselerasjon, lite turtallsvillig og noe kutting av og til. Prøv å kjør bilen med vagcom tilkoblet. Kjør flere diagnosetester, og se om det kommer noe. Veivsensoren på min kom ikke opp med det første..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.