#1 Skrevet Juli 22, 2012 Bilen er en audi a4 TQ 99 mod (b5) og lurer på om kat'n er tett, men hvordan finner jeg dette ut? har gått med defekt luftmengdemåler i over 100mil. bilen går utrolig dårligere enn før og bruker over litern på langkjøring? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 23, 2012 Har muligens samme problemet som deg, men min bruker omtrent like mye bensin som før. Eksisterer ikke drag i motoren og lite turtallsvillig, og eksosen min lukter skikkelig råttent. Kan dra på verkstede og be dem måle co osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 23, 2012 da har diagnose blitt gjort på verksted. Feilene: 16795, Hjelpeluft-innsprøytningssystem: Funksjonssvikt strøm detektert 17964, Ladetrykkontroll; negativ avvik 18014, Føler for ujevn vei, signal motordreiemoment fra ABS; elektrisk funksjonsfeil 18010, +30 spenning 17545, Additiv drivstofftilpasning, rekke 1; fet blanding Så er spørsmålet, hva i all verden er alt dette??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 23, 2012 Beste måten å sjekke om katta er tett er vel å skru den ut og glane gjennom den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 23, 2012 ingen tett kat, da det mest sannsynligvis ville blitt feilkode på en lambda sonde (ifølge karn på verkstedet) Så nå er N75 ventiln bytta ut til en H ventil, merket at bilen gikk betydelig bedre. så imorgen blir det nytt luftfilter og luftmengdemåler samt turbotrykksmåler, så håper på positivt resultat 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...