mistanke om tett katalysator..

Anbefalte innlegg

Bilen er en audi a4 TQ 99 mod (b5) og lurer på om kat'n er tett, men hvordan finner jeg dette ut? har gått med defekt luftmengdemåler i over 100mil. bilen går utrolig dårligere enn før og bruker over litern på langkjøring?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har muligens samme problemet som deg, men min bruker omtrent like mye bensin som før.

Eksisterer ikke drag i motoren og lite turtallsvillig, og eksosen min lukter skikkelig råttent.

Kan dra på verkstede og be dem måle co osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har diagnose blitt gjort på verksted.

Feilene:

16795, Hjelpeluft-innsprøytningssystem: Funksjonssvikt strøm detektert

17964, Ladetrykkontroll; negativ avvik

18014, Føler for ujevn vei, signal motordreiemoment fra ABS; elektrisk funksjonsfeil

18010, +30 spenning

17545, Additiv drivstofftilpasning, rekke 1; fet blanding

Så er spørsmålet, hva i all verden er alt dette???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beste måten å sjekke om katta er tett er vel å skru den ut og glane gjennom den? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen tett kat, da det mest sannsynligvis ville blitt feilkode på en lambda sonde (ifølge karn på verkstedet)

Så nå er N75 ventiln bytta ut til en H ventil, merket at bilen gikk betydelig bedre. så imorgen blir det nytt luftfilter og luftmengdemåler samt turbotrykksmåler, så håper på positivt resultat ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.