EGR Potmeter/ EGR Valve Caravelle T5 2,5 TDI 131 hk

Anbefalte innlegg

Hei!

Fått opp alarmer på min 08 Caravelle T5, R5 131 HK 58000 km.

Fikk kjørt diagnose på den med følgende 2 feilkoder:

001031-EGR Potmeter (G212)

001027-EGR Valve (N18)

Bilen har vert veldig ujevn mellom 12 og 1800 o/min. Og så kommer det til tider alarmer med fast lysende glødelys i gult og alarm på avgass. Disse to delene (potmeter og ventilen) ligger godt tilgjengelig på denne motor. Er d noe hokus pokus å skifte sjøl? Noe spes man må passe godt på? Tips om kor man evt kan skaffe disse delene? Pris?

Ole

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Fått opp alarmer på min 08 Caravelle T5, R5 131 HK 58000 km.

Fikk kjørt diagnose på den med følgende 2 feilkoder:

001031-EGR Potmeter (G212)

001027-EGR Valve (N18)

Bilen har vert veldig ujevn mellom 12 og 1800 o/min. Og så kommer det til tider alarmer med fast lysende glødelys i gult og alarm på avgass. Disse to delene (potmeter og ventilen) ligger godt tilgjengelig på denne motor. Er d noe hokus pokus å skifte sjøl? Noe spes man må passe godt på? Tips om kor man evt kan skaffe disse delene? Pris?

Ole

EGR - dieselmotorens forbannelse

Du har ganske sikkert et EGR problem, for mye dritt tilbake til motoren. Andre feil kan være følgefeil, så få kontroll over EGR funksjonen. Ikke umulig at resten ordner seg selv.

Få noen med VAG-COM til å reprogrammere EGR funksjonen på bilen din, se http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=55134 tråden. Jepp den er lang og uoversiktlig, men inneholder omtrent all info (direkte eller indirekte).

Hvis EGR ikke lar seg programmere helt bort, ikke uvanlig på nyere biler, så hjelp til med litt strupnings-deler / blendelokk ... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.