Hjulstillingskontroll hos NAF. Kan disse papirene brukes hos BT?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg var tidligere i sommer hos NAF (Halden) for å ta en hjulstillingskontroll på min Audi A3 8P etter montering av coilover. Høyde på settet er justert inn innenfor TUV papirene. Se bilde av papirene under:

IMG_0003.jpg

IMG_0002.jpg

Etter timen spurte jeg om hvorfor det er så mye rødt, og om BT ville godkjenne dette ved visning. Da fikk jeg som svar at da måtte jeg ha sagt at dette skulle godkjennes hos BT før justeringen. For han mente at å justere alt innenfor var en mye større jobb som ikke var mulig å få til innenfor en time. Jeg spurte også hvorfor han ikke hadde justert camber på høyre bakhjul siden det er full justering på denne bilen. Da hadde han ikke utstyr osv.

Fikk en litt dårlig følelse etter denne timen, så har ikke bestillt tilme hos BT engang. Regner vel med disse papirene ikke er brukbare. Han figuren på NAF sa at det sikkert gikk bra, og at jeg bare kunne levere det ene arket med hjulstillings skjema. Noen som er uenige, eller har opplevd noe lignende?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo bare "drop-in" kontroll på sånt vel, bare til å svinge innom og si at Naf sa det var greit, er du heldig og ikke det er godt nok så treffer stikker du innom skranken til naf igjen og sier at biltilsynet ikke godtok arbeidet de hadde gjort, så får du sikkert ny hjulstilling.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Jeg hadde ikke gitt meg på at Naf kun skal slippe unna med halve jobben. Hjulstilling er hjulstilling. Caber og spissing.

2. Ta en sort/hvit kopi av naf skjema så ser det ikke så gæ'nt ut at biltilsynet sansynligvis ikke reagerer på det.

De kaster seg som regel over TUV papirene og skal tolke disse ned til hver minste detalj. Så sjekke bilen og evt godkjenne det.

Er du heldig kan du få det godkjent først, så få ny justering hos NAF og kan dermed justere den ned mer hvis du ønsker det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva var egentlig vitsen med denne hjulstillingen? Pleier NAF bare å si fra hvor ille det sto til? Det er jo rimelig åpenbart at det ikke kan være sånn?

Ikke det at jeg er overrasket, men...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, ble jo ganske overrasket selv. Bilen er ikke så lav at det skulle være vanskelig å justere den..

Har fått bestilt time hos BT 16 aug, så kommer til å skrive ut begge arkene i sort/hvit og bare la det stå til. Godkjenner de det ikke håper jeg at jeg får dette skriftelig så jeg kan ta en runde med NAF etterpå om den dårlige jobben de har gjort :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.