Fusking i rått vær vw golf2

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et problem med Golfen min. Når det er rått vær og jeg skal starte bilen på morgenen så er den litt treg, også når den har startet er det som å høre en gammel sjark. hoster og harker seg fremover. skjer også ved gasspådrag opp til ett visst turtall. Hører også noen ganger ett lite pang i motoren ett sted, men vet ikke fra hvor. Men når motoren blir varm går den normalt. dette skjer kun når det rått/vått vær.

Noen som har en ide?

Begynner å bli litt lei dette :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke uvanlig desverre :) kommer ofte litt fuktighet inn i fordelerlokket

sitter den støvhetta der?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det samme sleit jeg med på den ene forgasser-Golfen jeg hadde for mange år siden, og der kom det fukt inn i coilen, ved kontakta som går til fordeleren. Verdt å sjekke ut at det ikke kommer fukt dit på noe vis.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det samme på 190E'n min. Kondens i fordeler. Ene sylinderen hang ikke helt med, så det bråkte, putra og røyk rimelig mye.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke uvanlig desverre :) kommer ofte litt fuktighet inn i fordelerlokket

sitter den støvhetta der?

hvilken støvhette: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det samme sleit jeg med på den ene forgasser-Golfen jeg hadde for mange år siden, og der kom det fukt inn i coilen, ved kontakta som går til fordeleren. Verdt å sjekke ut at det ikke kommer fukt dit på noe vis.

Hvordan kan jeg forhindre at det kommer fukt inn der?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det første er jo å sjekke coilkabelen og bytte denne, og resten overlater jeg til fantasien din og hvor "jalla" du vil gjøre det:) Kan jo teipe, bruke pose, fuge med Tec7 osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det første er jo å sjekke coilkabelen og bytte denne, og resten overlater jeg til fantasien din og hvor "jalla" du vil gjøre det:) Kan jo teipe, bruke pose, fuge med Tec7 osv.

Har allerede byttet alt av tennpluggkabler og coilkabelen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.