#1 Skrevet Juli 23, 2012 Hei folk! Er helt ny her, men etter litt leting fant jeg ikke noe svar på akkurat problemet jeg har. Problemet er at jeg hentet meg "ny" bil igår (Passat 3BG) som går som en drøm og alt er egentlig velstand! Men nå i kveldinga begynte servo'en å grine. Dette er da kun når man belaster. Sjekket fort om det var væske i beholderen, noe det var. Om det var nok sjekket jeg ikke da jeg sto på Auto'n på vei for å ture hjem, men dette skal jeg sjekke imorgen. Hva tror folket det kan være? Har ikke sett noen spesiell lekkasje eller noenting, men nå har jeg ikke eid bilen i mer enn 24 timer heller da.. Bare tenkte om ingen av dere hadde vært borti nøyaktig det samme, og hva som var løsningen? Tenkte jeg skulle stramme multiremen + etterfylle imorgen iallefall! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 23, 2012 Har vært borti grinete servoer, kan hjelpe og bytte oljen på den.. Husk og etterfylle med rett olje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 24, 2012 Har vært borti grinete servoer, kan hjelpe og bytte oljen på den.. Husk og etterfylle med rett olje. Mhm Idag tappet jeg servo-oljetanken (Men da ikke hele systemet) og fyllte på ny væske av typen Red-line. Skulle, og fungerte mot den eventuelle originale VAG væska som sto i. Det ble helt bra sålenge bilen var kald. Med engang den var litt god og gjennomvarm + noen rundkjøringer osv så begynte den å grine litt igjen. Ikke fullt så ille som det var før jeg "byttet" oljen, men litt er det da ennå. Skal forsøke å gjøre akkurat det samme igjen, men mindre noen her vet hvordan man kan tappe fra bunn i systemet (Er det tappeplugg på servopumpa? ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 24, 2012 Når jeg har tappet systemet så har jeg løsnet på den nederste slangen og vridd om rattet til det er fritt for olje (selvfølgelig med bilen avslått). Servosystemet og tydeligvis ganske kræsen på type olje også. Du bør lese igjennom denne tråden: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=238856 På min servo hjalp det en liten stund og bytte olje, men hylingen kom tilbake. Men servopumpen har vart i mange titusner av kilometer med den hylingen, merkelig nok 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 25, 2012 Når jeg har tappet systemet så har jeg løsnet på den nederste slangen og vridd om rattet til det er fritt for olje (selvfølgelig med bilen avslått). Servosystemet og tydeligvis ganske kræsen på type olje også. Du bør lese igjennom denne tråden: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=238856 På min servo hjalp det en liten stund og bytte olje, men hylingen kom tilbake. Men servopumpen har vart i mange titusner av kilometer med den hylingen, merkelig nok Aha, offameg. Mye problemer med dette tydeligvis da! Skal som sagt prøve det jeg hadde tenkt først, men om ikke blir det snakking med gamle eier. Har trossalt kun eid bilen siden Søndag + at dette skjedde på Mandag! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...