Kan man kjøpe nøkkel hus fra ebay, og bare fløtte over elektronik delen? a4 b5.

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har knekt nøkkelen til audien, (flip nøkkeln) Kan eg kjøpte nytt hus:

http://www.ebay.com/itm/Entry-Key-Remote-Fob-Shell-Case-3-Button-for-AUDI-A2-A3-A4-/271016124189?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3f19d1df1d&vxp=mtr

også fløte over den delen me knappen, og der batteri sitter i, og putter på denne? (selve nøkkeln er en del, og knappene er en del)

Nøkkeln min er lik som på denne vidoen:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå går jeg utifra at din nøkkel (audi nøkkler) er likt bygd opp som vw fine flip-nøkkler. Isåfall; den delen med "nøkkelstålet" (selve nøkkelen) inneholder også startsperre-senderen, så du vil nok få litt utfordringer. Men alt går.

Jeg kjøpte nytt nøkkelhus på ebay og flyttet over startsperre-senderen og elektronikken til sentral-låsen.

Vær obs på at den startsperre-senderen er limt/støpt fast, så denne er litt trixy å få ut, og for å gjøre denne operasjonen svært interesang, så er denne senderen i glass. Og som alle vet, glass knuses........

Huske på at du må få slipt nytt spor i nøkkelen også. Hvor er den knekt? Bilde? Hvis det er selve stålet som er knekt, mener jeg at jeg har dette liggende. Skal sjekke.

Skal du først kjøpe ny nøkkel, hadde jeg seriøst vurdert å kjøpe komplett nøkkel med innmat, fått slipt og kodet denne. Koding av fjernkontroll er enkelt, har du ekstra nøkkel, kan du fikse dette selv, eventuelt med VCDS. Startsperra er litt verre. Her må du ha en pin-kode for å kunne kode opp ny nøkkel, denne klarer ikke VCDS å lese ut (men vcds kan kode nøkkel hvis du har koden), så da må denne skaffes eller en må avlegge Møller et besøk.

En ny nøkkel på møller koster mellom 1500 og 2000 + koding, ca 500,-. Ny på ebay ligger på 500,- Da kommer sliping og koding i tillegg. Jeg fikk oppgitt 1700,- + 600 for en nøkkel til Passaten.

Jeg betalte vel 200,- for sliping og så kjøpte jeg kabel for å kode den selv.

Vær obs på frekvensen på fjernkontroll-delen. I usa går det i 315 MHz, hos oss finnes det 2 frekvenser, 433,92 MHz og 434 MHz. I usa er det også en ekstra "nød" knapp. Skal du kun ha nytt hus, spiller det ikke noen rolle hvor du kjøper, skal du ha komplett nøkkel er det bedre å søke på ebay.co.uk

Lykke til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nettopp gjort dette selv, men jeg flyttet bare over alt inkl nøkkelen.

Jeg gjorde det bare fordi gamle nøkkelen min så litt slitt ut, og da funka alt fint ;) ikke noe stort problem å få ut startsperren, bare være litt forsiktig;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nettopp gjort dette selv, men jeg flyttet bare over alt inkl nøkkelen.

Jeg gjorde det bare fordi gamle nøkkelen min så litt slitt ut, og da funka alt fint ;) ikke noe stort problem å få ut startsperren, bare være litt forsiktig;)

Stemmer, gjorde det på begge nøklene mine jeg også. Grei jobb, men har en 10 tommeltotter bør en overlate dette til andre.

Men uansett så hjelper dette lite hvis det er selve nøkkelen som er brukket av. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden eg er en utrolmodig fyr, tok eg sats og bestilte an (kosta bare 31 kr me frakt så!) Fikk den i posten hin dagen.

Tok da bare og splitet nøkklen, tok av audi embleme og skrude ut skruen bak der, Splitet den så eg fikk ut den gamle nøkkel biten (Den var knekt i innfestinge).

Tok og gjor det samme me det tomme huset, og tok den uslipte nøkkel sverde over til den gamle. Måtte bruke den nye kassen te nøkkelen (ikkje den delen som startsperren ligger i, men den andre.) og monterte den sammen me det gamle, og nye sverde.

Fikk den slipt og alt funka som da sku!:) Sparte ivertfall meg for mye hodebry og penger!:)

(rotete skreve, menmen)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan var kvaliteten/utførelsen på plastikke i forhold til den org da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt ærligt så har eg ikkje studert det noe særlig, skulle bare ha sverde. Men førsteinntryke var ok når eg åpna pakken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.