Mangler noe trykk A4 -97, seriekoble n75 og mbc, løsning?

Anbefalte innlegg

Har lest noe om dette og koble sammen mbc med denne n75 ventilen, men har aldri fått med meg om dette kan bidra til og oppnå riktig trykk, i de tilfellene n75 ikke vil gi dette, eller bidra til noe annet?

 

Gjelder en -97 A4 med AEB motor, forhjulsdrift.

Er satt opp til og lade 1,2 men trykket går opp til 1,0 ved 2500rpm for så synke til 0,8 så ned til 0,7 ved rundt 4000rpm.

Den har en k04 turbo, testpipe eller hva det heter, chip, de dysene som vel skal brukes til dette osv..

 

Lite greier på n75, k04 turboer og slikt, mitt søskenbarn sin bil..

 

Har lest av feilkoder, n75 ventilen er bytta i en helt ny, samme er luftmassemåler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

MBC i combo med N75 kan kun hjelpe deg med å fjerne ladetrykkspeak. MBC'en vil begrense det maksimale ladetrykket men samtidig la N75 gjøre som mappet til motorstyringa vil den skal... Ekstra trykk vil det IKKE gi deg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er feilangrepsvinkel.

 

1. Er ladetrykksklokka di riktig? Autogauge er møkk, og kan ikkje stolast på! Væskefylt fra TESS bruker eg, desse er dønn stabile.

2. Er du sikker at softwaren skal gi 1,2 bar heile vegen, fra trykket kjem og til raudmerking, og er du sikker på at hardwaren i og rundt motoren er kapabel til dette? Kven har levert software?

3. Begynn å leite etter trykklekkasjer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan øke trykket eller begrense trykket vha boostcontrollere.

1) N75 og boostcontroller i parallell, vil redusere boost-peak / begrense max ladetrykk.

2) N75 og boostcontroller i serie, vil sikre et minimum ladetrykk (bestemt av boostcontrolleren).

...man kan også kombinere de ovenfor, N75 og 2 boostcontrollere (en i serie og en i parallell), da vil man sikre et minimums ladetrykk samtidig som man begrenser max trykket.

 

MEN, som Roar sier; finn ut hva som er feil / hvor mye ladetrykk den skal ha / ...osv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motornord i Sverige som mappet denne bilen for en tid tilbake, den skulle lade 1,2bar hold, vet ikke hvor lenge denne k04 turboen klarer og holde det trykket da men..

 

Ingen lekkasjer, n75 er ny, luftmassemåler er ny, lambdasonde er ny, ingen feilkoder og oppdrive..

 

Prøvde i går kveld og montere en mbc, lada fint 1,2bar da, uten noen feilkoder eller fjusking eller noe slikt, men bilen var jo ikke kjørbar med en mbc, fullt trykk på halv gass osv..

 

Har ikke voldsomt stor erfaring med det orginale motronic sprutet, eller disse 'orginale' turboene og hva som bruker og være feil..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.