#1 Skrevet Juli 25, 2012 Hei. Min mor har en Passat 1.9TDI 130hk som har rullet i overkant av 250 000km nå. Av og til / til tider veldig ofte, så kutter turboen (trykket?) helt ved litt gasspådrag. Stopper man motoren, og starter den igjen så er alt bra helt til det skjer igjen. Jeg mener dette kan være den magnetventilen? Noen som har noen andre teorier her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 25, 2012 Få lest ut feilkoder først som sist. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 25, 2012 Få lest ut feilkoder først som sist. Hun har skulle gjort det 2 ganger tidligere, og da har alt fungert feilfritt, såklart. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 25, 2012 feilkoder ligger lagret til dem blir slettet. hadde samme problem med min og fant feilkoden selv når feilen ikke var der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 25, 2012 Magnetventilen (n75) er sjelden problemet på disse. Ganske sikkert nødmodus pga overtrykk som oppstår. Skyldes som oftest vnt mekanisme som går tregt pga koks og sotoppbygning i eksoshuset på turboen. Dette kan renses men feiler oftest igjen etter en tid 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 1, 2012 Hiver inn enda et spørsmål jeg. Bilen har en tiptronic kasse som har fucka seg i ny og ned. Hun var innom Møller for å høre på oljeskift, og finn beskjed om at disse kassene er lukka og skal ikke byttes olje på? Kan noen bekrefte at dette stemmer? Finner det veldig rart om ei girkasse ikke trenger ny oje..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 1, 2012 De kassene der har absolutt ikke vondt av et oljeskift.. Hver 60.000km vil jeg anbefale. Kassene tar 9liter, men man tar vell av og etterfyller ca. 6-7liter mener jeg på å huske.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 1, 2012 De kassene der har absolutt ikke vondt av et oljeskift.. Hver 60.000km vil jeg anbefale. Kassene tar 9liter, men man tar vell av og etterfyller ca. 6-7liter mener jeg på å huske.. Hvordan kan Møller si at kassene er lukket og det ikke skal byttes olje på de? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 1, 2012 Møller sier mye rart. Er vell ingen plass det står at disse skal ha oljeskift og det er det de går etter. De som har vært en del år i gamet vet at man bør skifte på rundt 60.000km. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 1, 2012 Møller sier mye rart. Er vell ingen plass det står at disse skal ha oljeskift og det er det de går etter. De som har vært en del år i gamet vet at man bør skifte på rundt 60.000km. Men å si at kassa er lukket, er som å si at det går ikke ann å bytte olje. = vedlikeholdsfri girkasse. Kyss meg bak!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 1, 2012 Ja, å si at kassa er lukket vil være å skyte seg selv i leggen. Rart at det leveres olje, filter, bunndeler, bolter, pakninger osv til kassa siden den er lukket da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...