Turboen kutter - Passat 1.9TDI 130hk 03 mod

Anbefalte innlegg

Hei. Min mor har en Passat 1.9TDI 130hk som har rullet i overkant av 250 000km nå. Av og til / til tider veldig ofte, så kutter turboen (trykket?) helt ved litt gasspådrag. Stopper man motoren, og starter den igjen så er alt bra helt til det skjer igjen. Jeg mener dette kan være den magnetventilen? Noen som har noen andre teorier her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få lest ut feilkoder først som sist.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få lest ut feilkoder først som sist.
Hun har skulle gjort det 2 ganger tidligere, og da har alt fungert feilfritt, såklart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

feilkoder ligger lagret til dem blir slettet. hadde samme problem med min og fant feilkoden selv når feilen ikke var der

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Magnetventilen (n75) er sjelden problemet på disse. Ganske sikkert nødmodus pga overtrykk som oppstår. Skyldes som oftest vnt mekanisme som går tregt pga koks og sotoppbygning i eksoshuset på turboen. Dette kan renses men feiler oftest igjen etter en tid

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hiver inn enda et spørsmål jeg. Bilen har en tiptronic kasse som har fucka seg i ny og ned. Hun var innom Møller for å høre på oljeskift, og finn beskjed om at disse kassene er lukka og skal ikke byttes olje på? Kan noen bekrefte at dette stemmer? Finner det veldig rart om ei girkasse ikke trenger ny oje..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De kassene der har absolutt ikke vondt av et oljeskift.. Hver 60.000km vil jeg anbefale. Kassene tar 9liter, men man tar vell av og etterfyller ca. 6-7liter mener jeg på å huske..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De kassene der har absolutt ikke vondt av et oljeskift.. Hver 60.000km vil jeg anbefale. Kassene tar 9liter, men man tar vell av og etterfyller ca. 6-7liter mener jeg på å huske..
Hvordan kan Møller si at kassene er lukket og det ikke skal byttes olje på de?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller sier mye rart. Er vell ingen plass det står at disse skal ha oljeskift og det er det de går etter. De som har vært en del år i gamet vet at man bør skifte på rundt 60.000km.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller sier mye rart. Er vell ingen plass det står at disse skal ha oljeskift og det er det de går etter. De som har vært en del år i gamet vet at man bør skifte på rundt 60.000km.
Men å si at kassa er lukket, er som å si at det går ikke ann å bytte olje. = vedlikeholdsfri girkasse. Kyss meg bak!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, å si at kassa er lukket vil være å skyte seg selv i leggen. :) Rart at det leveres olje, filter, bunndeler, bolter, pakninger osv til kassa siden den er lukket da? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.