#1 Skrevet Juli 25, 2012 (endret) Heisann folkens. Står med alle pluggene ute, og 4 nye. Bilen er 99,5 A4 1.8TQ med APU motor. Var på tide å bytte plugger her nå, men har oppstått et lite problem. Pluggene er ikke like (nye vs gamle) Bør jeg sette i disse pluggene, eller sette på plass igjen de gamle pluggene? Fant også til min forundring at pluggene var oljete. Og virket nesten som det var litt sot på dem... I følge dokumentasjonen jeg fikk med bilen har disse pluggene gått ~45 000km!! Setter pris på raskt svar da jeg vil sette ting sammen igjen før det begynner å regne :-) Gamle plugg: NGK R PFR6Q Nye plugger: NGK R BKR5EK Beklager dårlig bilde! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 25, 2012 Platina vs vanlig Platina plugger kan kjøres lenger en 45000 km i mange tilfeller Du kan bruke de du har kjøpt ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 25, 2012 Platina vs vanligPlatina plugger kan kjøres lenger en 45000 km i mange tilfeller Du kan bruke de du har kjøpt ja. Takk! Da setter jeg dem i! :-D Er det forresten de nye eller gamle som er platina? Regner med platina er litt bedre en vanlige, hørtes hvertfall mer fancy ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 25, 2012 De gamle plugga dine er Platina plugger. Ikke alltids de er best, bosch sin 'super 4' plugg er foreksempel en bra plugg og bruke på turbomotorer som ladder på litt. Den har 4 stifter, dette hindrer 'gnisten' i og stikke av så lett under høyt trykk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 25, 2012 De gamle plugga dine er Platina plugger. Ikke alltids de er best, bosch sin 'super 4' plugg er foreksempel en bra plugg og bruke på turbomotorer som ladder på litt. Den har 4 stifter, dette hindrer 'gnisten' i og stikke av så lett under høyt trykk. Alright! Takk for info. Nå er bilen helt original per dags dato, så da går det vel helt fint med disse pluggene jeg byttet til. Får heller se på andre typer plugger når det blir litt mer ladetrykk, som igjen kommer når originalturboen ryker.. Ikke så utrolig lenge igjen tenker jeg.. 185tkm på turboen nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 25, 2012 Hvor lenge kan tennplugger kjøres på? har sikkert kjørt over 100k km med mine... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 6, 2012 Hvor lenge kan tennplugger kjøres på? har sikkert kjørt over 100k km med mine... Kommer nok an på hvilken plugger du har i nå, hva du har gjort med motor osv. Jeg har ikke så mye peiling på dette, men som jeg fikk svar på i denne tråden så kunne platina plugger i mange tilfeller kjøres lengre en 45 000km. Jeg tenkte å bytte de pluggene jeg kjøpe nå, som ikke er platina ved neste oljeskift, altså om ~10 000km, og da heller kjøre på med noen plugger av litt bedre kvalitet. Jeg byttet bare fordi jeg ikke var helt sikker på alderen til pluggene jeg hadde, samt at jeg bare byttet for å se om jeg merket noen forskjell. Merket ikke noe anderledes, men nå vet jeg alder på plugger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 6, 2012 Er vel 60.000km intervall på plugger fra fabrikk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...