Mercefelger på Audi/VW...?

Anbefalte innlegg

De har jo enkelte ganske spreke felger (syns jeg ihvertfall), men jeg har vel aldri sett de på en audi/vw. Hvorfor ikke det? Folk putter jo på alt mulig annet rart, fra Bentley til Corvette.

 

51axUByu1XL._SL500_AA300_.jpg

 

$(KGrHqFHJBUE8e6HgR9NBPIv9iJZiw~~60_35.J

 

$(KGrHqIOKpUE4jlj+J4LBOTDygUw+w~~_35.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes nå det rett som det er brukes Mercedes-hjul på VAG. Cult Society i Ösi-land var meget tidlig ute med dette, etter at det ble "komerst" å kjøre med Porsche-hjul. Opp gjennom årene har jeg sett ørten eksempler i de tyske tuningbladene på folk man kjenner igjen navnet på som er henta inn av den genetiske klokka og har måttet bytte ut Golfen eller Poloen med en pampersbomber. Da helst i form av en Passat 3B/3BG eller en A6. Da gjerne utstyrt med Mercedes-felger (ekte vare). En av disse jeg kommer på er Andreas Pfeffer (som i dag driver firmaet gepfeffert.de).

 

Her i Norge mener jeg å huske at Aleksander Stamsaas med hell kjører med den midterste felgen på Octaviaen sin:). Jeg stiller meg for øvrig bak deg i aplauderinga av lekre og diskrete design.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første eg tenkte på var ein på forumet som har nyligt montert AMG felger på A4.

Kjørte selv med replica merce felger på A6'en å det har eg sett på mangen andre A6'er også.

 

Så uvanligt er det jo ikkje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har jo ikke akkurat foretatt noen statistiske undersøkelser her da... Greia er bare at jeg ikke har sett det før, og lurte på hvorfor. Det kan jo skyldes tilfeldigheter, eller at det er ingen/svært få som har det. Derav spørsmålet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tilfeldigheter. I Norge har det vel rullet VAG med mercefelger i 10 år, minst. Spesielt på Passat har det vel vært ekstra populært.Uansett, syns selv det er meget pent og diskret!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første gangen jeg la merke til mercedesfelger på en VW var vel tilbake på 80-tallet. Da med tidstypiske 70-talls MB-lettiser på en 70-talls VW Transporter :)

 

4108189.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

folk man kjenner igjen som er henta inn av den genetiske klokka og har måttet bytte ut Golfen eller Poloen med en pampersbomber. Da helst i form av en Passat 3B/3BG eller en A6. Da gjerne utstyrt med Mercedes-felger (ekte vare). En av disse jeg kommer på er Andreas Pfeffer (som i dag driver firmaet gepfeffert.de).

Andreas Westby du mener vel? : smil :

 

Runar Kopperud har vel ganske greie Mercedes-felger på husholdningstralla?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er endel som har det :) har merc alphards på min for øyeblikket

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, jeg har amg kopi på min passat :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Andreas Westby du mener vel? : smil :

 

Runar Kopperud har vel ganske greie Mercedes-felger på husholdningstralla?

 

Solgte de til han galningen her : gråter :

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=218728&page=13

 

Men trøster meg med at jeg har ikke bruk for dem til nybilen uansett...

 

Ja Mercefelger på VAG er kult, men passer kanskje bedre på en Passat eller Golf enn på en grom rask Audi, da bør man liksom følge merket mer slavisk, i hvertfall i mitt hode. Evt bruke Lambo- eller Porsche-felger, ikke fra en "konkurrent" som liksom man prøver å holde under seg på rangstigen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mercedesfelger er jo helt konge, hatt mange mercedes felger på vw\audi jeg hehe :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

9x21" AMG som jeg kjøpte av Runar kopperud på min a4

 

7646741402_a361198624_c.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.