#1 Skrevet Juli 25, 2012 Hei jeg har fått en litt rar lyd som kommer fra motorrommet, som jeg ikke klarer helt å beskrive hva er. Det er nesten som det "skurrer" litt ved gasspådrag ved lavt turtall. Det kommer litt av og til. Jeg hadde denne lyden rett før jeg fikk opp varsellampe om lavt oljetrykk. Etter dette så fant jeg ut at oljesila var ganske så tett, og regna med at det kanskje var dette som laget denne lyden. For jeg hørte ikke noe mere til den lyden, etter at jeg bytta oljesila. Men samtidig så monterte jeg da oljetrykksmåler, og den viser at det bila har bra oljetrykk. Noen som har peiling på hva det kanskje kan være, vet at det er en veldig dårlig beskrivelse av problemet, men er vanskelig å gi en pekepinn på hva det kan være, når man ikke helt selv klarer å beskrive dette . Dette dreier seg om en audi a4 1.8t b6, noen problemer som kanskje går igjen på disse modellene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 25, 2012 kan jo være at enkelte deler har tatt skade av oljeproblematikken før du rensa sila? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 25, 2012 Gasspådrag på lavt turtall får meg til å tenke på clutch. Jeg hadde "skurring" av min clutch på B6 når clutchen var slitt og jeg chippet bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 25, 2012 Joda, kan jo være så mye. Men syns liksom det er så rart at lyden går bort da, og kommer tilbake igjen etter ca 3 uker etter jeg bytta sila. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 26, 2012 Høres litt ut som at lyden kommer fra høyre siden i motorrommet, evt turbo som begynner å bli sliten?. Evt noe hørbar lyd vis det er noen luft/vakuum slanger som er defekte?. Vanskelig som sagt å beskrive denne lyden men litt mekanisk/metallisk lyd om jeg kan beskrive det slikt. Har ikke merka noe forskjell i motoreffekt, bilen drar like bra som den alltid har gjort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...