#1 Skrevet Juli 25, 2012 (endret) Jeg har fått med meg at GPS-enheten i antennen oppe på taket er en svakhet. I GPS-view så står det at 32 satelitter er tilgjengelig, men den mottar signal fra 0. Det ser ut som at bilen er midt i havet en plass. Jeg fikk tak i en bruk antenne fra ett huggeri i Sverige, men det ble ikke noe forskjell når jeg byttet denne. Jeg har fått med meg at mange kjøper en egen GPS-mottaker å har over speedometeret, men jeg finner ingen info om hvilken antenne det er snakk om og hvor man kobler seg på. Noen tips? Audi A6 Avant 2003-mod med Navigation Plus. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 25, 2012 Brudd i kabel fra antennen og til GPS-enheten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 26, 2012 Du skal ha en med SMB-kontakt i enden. Fakra kan brukes, men da må du ta av plasten som utgjør Fakra-kontakten ellers får du den ikke til å sitte Når en slik er på plass bruker du 4 såkalte radionøkler til Audi for å ta ut spilleren, og bak ser du da en kabel som går inn bak spilleren litt oppe på venstre side (mot fører) som er "låst" fast med en plastsperre som du må vri til siden for å få løsnet kontakten. Det er GPS-antennen. Koble fra den som sitter der og sett inn den nye så er du på vei 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 26, 2012 Brudd i kabel fra antennen og til GPS-enheten? Helt sikkert... evt. så var den brukte antennen også defekt selv om han som solgte den sa den fungerte. Radio fungerer helt fint. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 26, 2012 Du skal ha en med SMB-kontakt i enden. Fakra kan brukes, men da må du ta av plasten som utgjør Fakra-kontakten ellers får du den ikke til å sitte Når en slik er på plass bruker du 4 såkalte radionøkler til Audi for å ta ut spilleren, og bak ser du da en kabel som går inn bak spilleren litt oppe på venstre side (mot fører) som er "låst" fast med en plastsperre som du må vri til siden for å få løsnet kontakten. Det er GPS-antennen. Koble fra den som sitter der og sett inn den nye så er du på vei Så jeg kommer langt med disse produktene? http://www.bilkomponenter.no/products/gps-antenna---fakra---18m---straight-line-plug http://www.bilkomponenter.no/products/radionokler Begynte å bli lei hele GPS-en, men nå skal den bli i orden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 26, 2012 Du linker jo til min nettbutikk så da får jeg passe på å si fra om at rabattkode - juli2012 gir deg -20% ut Juli Om du noterer i kommentarfeltet at du helst vil ha en med SMB-kobling så skal jeg se om jeg ikke har en liggende av den typen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 26, 2012 Da har jeg bestillt deler Håper det ordner seg nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 2, 2012 Nå har jeg fått testet at GPS-en Sondre Hugaas fungerer perfekt Jeg har fått med meg at den vanlige plassen å plassere denne GPS-mottakeren er oppå intrumentclusteret. Da er spørsmålet hvordan jeg kommer til der? Må jeg ta ut speedometeret? Evt. hvordan gjør man det? Eller er det noen lure deksler jeg kan løsne for å komme til? Det var ganske trangt opp mot venstre bak navigasjonen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 2, 2012 Her er noen videre tips om du vil lære litt mer: https://sites.google.com/a/lee-hicks.com/nsxjr/documents du finner svar på dine spørsmål om du blar litt i disse dokumentene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 3, 2012 Perfekt, fant dokumentene jeg trengte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...