hvilken jetronic på 9a motor

Anbefalte innlegg

Er det KE-Jetronic eller K-Jetronic orginatl på disse motorene??

Og Hva er forskjellen??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er KE på disse. noe mer elektronikk og katalysator

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

KE-Motronic 1.2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, selv om det er mekaniske(ikke elektriske)dyser som i K-Jetronicen?

Hvilket bensintrykk oppererer KE med?

Ka heter systemet i golf 2 som har elektriske dyser?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, selv om det er mekaniske(ikke elektriske)dyser som i K-Jetronicen?

Hvilket bensintrykk oppererer KE med?

Ka heter systemet i golf 2 som har elektriske dyser?

 

Jepp. Riktig det :-) golf 2 med el innsprut bruker enten digifant 1 (g60) eller digifant 2 (107/112hk og 98hk) samt at du har homojet da selvsagt. Denne er og finne i 1.8 90hk motorkode rp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk. Ka er det når eg har 4 elektriske dyse og luftmasse/mengdemåler??

Og vet noen ka slags bensintrykk KE jobber med??

Jobber ikke K jet med ca 5-5,5 bar??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du 4 elektroniske dyser og luftmengdemåler så er det nok en ABF motor du har.... Den har vel nyere type Motronic.

(forutsatt at det er en 16v motor)

 

K-jet og KE jet har oppi 7bar trykk.

 

ABF har 3.5-4bar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du 4 elektroniske dyser og luftmengdemåler så er det nok en ABF motor du har.... Den har vel nyere type Motronic.

(forutsatt at det er en 16v motor)

 

K-jet og KE jet har oppi 7bar trykk.

 

ABF har 3.5-4bar

 

Nei, detter er en fp eller pf 1,8 8v i en golf 2, orginalt tror eg!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må det være Digifant 2, som Dag skriver ovenfor (bare at den i denne utførelsen har 107 HK). Som en liten digresjon må det vel antas at denne er påfallende lik 2H-motoren på 98 HK som kom i Einser Cabrio og Scirocco GT2 fra og med modellår 1988.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som vet arbeidstrykket til en digifant 2 system?? Ka sjer om man monterer ei k-jet pumpe istedet??

Klarer dette systemet til å levere nok drivstoff til en 2L blokk, høvlet topp kvassere kam??, skal brukes i bilcross så forbruket er uvesentlig!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

K-jet pumpa kan mate opptil 8bar og er stor nok til 300hk, så holder lett.

Trykket blir regulert av trykk regulatoren.

Digifant 2 har 3-3,5-4bars trykk, sjekk regulatoren på fuel railen.

 

For å få rett mengde bensin på en såpass modifisert motor så hadde det ikke vert dumt med en tilpasset chip....

Du kan eventuelt jukse litt med å bytte trykk regulator til en med høyere trykk sånn at du får inn mer, men den vil gå veldig fett på tomgang og i mellomregisteret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, men kan eg montere ei k-jet pumpe på et digifant 2 system?? Er det styresentralen som justerer trykket i fuel railen??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja du kan montere ei K-jet pumpe

 

det er Bensintrykksregulatoren som regulerer trykket

 

grunntrykket i fuelrail er 3bar på original trykkregulator

 

 

og ja, du kan uten problemer bruke original pumpe på ditt oppsett. jeg kjører noe av det samme på en G60 motor :)

 

 

men du må ha chip som er tilpassa oppsettet. samt muligens litt bedre dyser

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ka vil fungere best på en 2l underdel(2e blokk) høvlet og hjemmeporta topp samt trimkam, utav digifant2 eller et vanlig k-jet system??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjet er mindre glad i kvass kam. digifant er mer "justerbart" mtp chip etc. beste valget er evt da Digifant 1 fra G60. disse får du chipper til. og kan også dille med sjøl om du har utstyret

 

med Digifant 1 slipper du også Luftmassemåleren som DF2 har :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, prosjektet er til bilcross, så det blir ikke lagt alt for mye penger i det!!

Vurdere da å bytte inspr ut med gassere!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.