#1 Skrevet Juli 26, 2012 Er det KE-Jetronic eller K-Jetronic orginatl på disse motorene?? Og Hva er forskjellen?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 26, 2012 Er KE på disse. noe mer elektronikk og katalysator 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 26, 2012 KE-Motronic 1.2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 26, 2012 Ok, selv om det er mekaniske(ikke elektriske)dyser som i K-Jetronicen? Hvilket bensintrykk oppererer KE med? Ka heter systemet i golf 2 som har elektriske dyser? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 26, 2012 Ok, selv om det er mekaniske(ikke elektriske)dyser som i K-Jetronicen?Hvilket bensintrykk oppererer KE med? Ka heter systemet i golf 2 som har elektriske dyser? Jepp. Riktig det :-) golf 2 med el innsprut bruker enten digifant 1 (g60) eller digifant 2 (107/112hk og 98hk) samt at du har homojet da selvsagt. Denne er og finne i 1.8 90hk motorkode rp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 26, 2012 Ok, takk. Ka er det når eg har 4 elektriske dyse og luftmasse/mengdemåler?? Og vet noen ka slags bensintrykk KE jobber med?? Jobber ikke K jet med ca 5-5,5 bar?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 26, 2012 Har du 4 elektroniske dyser og luftmengdemåler så er det nok en ABF motor du har.... Den har vel nyere type Motronic. (forutsatt at det er en 16v motor) K-jet og KE jet har oppi 7bar trykk. ABF har 3.5-4bar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 26, 2012 Har du 4 elektroniske dyser og luftmengdemåler så er det nok en ABF motor du har.... Den har vel nyere type Motronic.(forutsatt at det er en 16v motor) K-jet og KE jet har oppi 7bar trykk. ABF har 3.5-4bar Nei, detter er en fp eller pf 1,8 8v i en golf 2, orginalt tror eg!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 26, 2012 Da må det være Digifant 2, som Dag skriver ovenfor (bare at den i denne utførelsen har 107 HK). Som en liten digresjon må det vel antas at denne er påfallende lik 2H-motoren på 98 HK som kom i Einser Cabrio og Scirocco GT2 fra og med modellår 1988. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 25, 2012 Er det noen som vet arbeidstrykket til en digifant 2 system?? Ka sjer om man monterer ei k-jet pumpe istedet?? Klarer dette systemet til å levere nok drivstoff til en 2L blokk, høvlet topp kvassere kam??, skal brukes i bilcross så forbruket er uvesentlig!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 25, 2012 K-jet pumpa kan mate opptil 8bar og er stor nok til 300hk, så holder lett. Trykket blir regulert av trykk regulatoren. Digifant 2 har 3-3,5-4bars trykk, sjekk regulatoren på fuel railen. For å få rett mengde bensin på en såpass modifisert motor så hadde det ikke vert dumt med en tilpasset chip.... Du kan eventuelt jukse litt med å bytte trykk regulator til en med høyere trykk sånn at du får inn mer, men den vil gå veldig fett på tomgang og i mellomregisteret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 26, 2012 Ok, men kan eg montere ei k-jet pumpe på et digifant 2 system?? Er det styresentralen som justerer trykket i fuel railen?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 26, 2012 ja du kan montere ei K-jet pumpe det er Bensintrykksregulatoren som regulerer trykket grunntrykket i fuelrail er 3bar på original trykkregulator og ja, du kan uten problemer bruke original pumpe på ditt oppsett. jeg kjører noe av det samme på en G60 motor men du må ha chip som er tilpassa oppsettet. samt muligens litt bedre dyser 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 28, 2012 Ka vil fungere best på en 2l underdel(2e blokk) høvlet og hjemmeporta topp samt trimkam, utav digifant2 eller et vanlig k-jet system?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 28, 2012 kjet er mindre glad i kvass kam. digifant er mer "justerbart" mtp chip etc. beste valget er evt da Digifant 1 fra G60. disse får du chipper til. og kan også dille med sjøl om du har utstyret med Digifant 1 slipper du også Luftmassemåleren som DF2 har 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 28, 2012 Ok, prosjektet er til bilcross, så det blir ikke lagt alt for mye penger i det!! Vurdere da å bytte inspr ut med gassere!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...