Er disse Audi-felgene smidde?

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har sett at disse felgene omtales som smidde på ebay.de, men er ikke sikker på om de virkelig er det. Jeg vet at det finnes 15" smidde felger til A3 og A4, men usikker på denne utgaven..

 

De er 7x16" til A4 og A6 rundt 2000-modell, ganske vanlige felger på A6 ihvertfall. Kan noen bekrefte eller avkrefte om disse er lette av vekt og smidde?

 

http://www.ebay.de/itm/Alufelge-Audi-A4-A6-Original-4B0601025P-8D0601025K-/200755636718

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

99% sikker på at de er smidde ja...mener å ha hørt det og at det omtales som en solid felg.

 

Felgene der er ogå meget tung...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil det si at de er like tunge eller tyngre enn vanlige alufelger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil det si at de er like tunge eller tyngre enn vanlige alufelger?

 

Tyngre ja...la på ispigg på et slikt sett i vinter og husker spesielt at felgene var tunge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

99% sikker på at de er smidde ja...mener å ha hørt det og at det omtales som en solid felg.

 

Felgene der er ogå meget tung...

 

Tunge og smidde? Det henger ikke sammen....

 

Sent from my HTC One S using Tapatalk 2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror dette er støpte felger. Som nevnt over her, så hører ikke smidd og tung sammen..

Har slike felger med rallypigg, disse er smidd og veier mye mindre en org. S2 16" med vinterdekk.

Man ser det også ofte på finishen på felgene, smidde ser ofte litt polerte ut mens støpte har den typiske lakk finishen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det henger ikke helt på greip dette.

Har sett 3 annonser på ebay hvor de kalles smidde, men ikke funnet noe annen info på nett eller ETKA som tilsier det samme.

Det er jo en veldig vanlig felg, så kanskje litt rart om de spanderte smidde felger på hvermannsen..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har sånne på min C4, men syns de virker som vanlige støpefelger. Det står ikke stemplet "Geschmiedet" på de heller, slik det ofte gjør på smidde originalfelger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer, "Geschmiedet" skal være stemplet i felgen. Da tror jeg vi konkluderer med at dette er vanlige, støpte felger.

Takk for innspill :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må korrigere meg selv. Jeg hadde av bakhjula på min C4 i dag for å inspisere "camberstag" i bakstillingen, og da kom jeg på å sjekke baksiden av felgen. Og hva så jeg der? Joda, ordet "geschmiedet" stemplet pent under delenummeret.

 

Så fasit er jo, disse felgene er smidde!

 

D7F360BC-orig.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror der er 2 typer, en smidd og en vanlig. Mener jeg har reagert på at noen av dem var lette mens andre ikke når jeg har byttet dekk på biler med slike felger. Kanskje A6 har smidde, mens A3, A4 ikke har det ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skal jeg jammen meg sjekke mitt sett, tror de var smidde

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må korrigere meg selv. Jeg hadde av bakhjula på min C4 i dag for å inspisere "camberstag" i bakstillingen, og da kom jeg på å sjekke baksiden av felgen. Og hva så jeg der? Joda, ordet "geschmiedet" stemplet pent under delenummeret.

 

Så fasit er jo, disse felgene er smidde!

 

 

Jaggu, ikke verst..:) La du merke til vekt på felgene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om det har noe sammenheng, men disse felgene til A3 er griselette. Ganske likt design og omtrent samme tidsperiode.

 

97_485663405.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

audi leverte jo blandt annet magnesiumfelger til noen modeller...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaggu, ikke verst..:) La du merke til vekt på felgene?

 

Jeg syns vekten er "normal" for en 16" med 205/55 dekk. Syns ikke den er hverken lett eller tung.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om det har noe sammenheng, men disse felgene til A3 er griselette. Ganske likt design og omtrent samme tidsperiode.

 

Ja, disse felgene vet jeg er smidde, men det eneste de har til felles med de andre er designet med de runde hullene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg ikke tar helt feil har mine samme designet?

 

Disse er ikke smidde

 

2012-10-13182955_zps8beb155f.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det virker som om det er 2 varianter, jeg sjekket delenummer med Møller når denne tråden ble startet. 4b0-nummeret (som Per har) er utgått, og erstattet med et 8d0-nummer. Jeg tipper den smidde varianten ble levert i en begrenset periode, før de gikk over til en normal felg med samme design.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer sikkert. Jeg solgte akkurat noen slike felger, de var smidd og hadde 4B-delenummer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.