Oppdaget rust på en av dørene, Møller gir mange rare svar

Anbefalte innlegg

Hei,

Hentet en A4 i går, og plutselig (etter å ha signert kontrakt - selvfølgelig) finner jeg ut at det er et tonn med rust bak den nedre listen på passasjerdøren foran :shf:. Har ikke tatt listen av enda for å se hvor ille det er, men jeg er redd for at dette er stygt. Kan dytte nøkkelen neddi og rake bort masse rust..

Problemet er som følger:

Møller Ensjø sier at det kan være garantisak (i tilfelle det har rustet inn i døren), og de har derfor booket en gratis rust/lakk-sjekk for meg. Problemet er bare at de ikke har tid før 8 oktober. Kan dette virkelig være mulig? Han i skranken sa at jobben bare tar en time, men at det er masse papirarbeid i etterkant..

Tok så kontakt med Møller Fredrikstad - som har tatt tilstandsrapport på denne bilen forrige fredag og hatt full service på den. De skrev "Bra" på karosseri og lakk : bh :.. de sier at de ikke kan sjekke noe som helst, men at de har en samarbeidspartner på lakk/rust som kan ta en titt. De mener at Audi selv ikke har noen slags form for rust/lakk sjekk. Der kunne jeg visstnok få time fortere enn svint, men da må jeg betale for kontrollen. I tillegg gir de veldig diffuse svar ang hva de skal sjekke.. får typ "Ja vi skal ta en titt bak listen der", men jeg vil at de skal sjekke alt av dører og lister rundt bilen da jeg er litt redd for at jeg har kjøpt katta i sekken her..

Hva tror dere? Hva i alle dager skal jeg gjøre?

Er det noen som kjenner noen som kan sjekke det her og gi en gyldig rapport som jeg kan fremvise enten Møller (hvis det er garantisak) eller selger (hvis jeg må heve kjøpet)?

Hjelp : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel i slike tilfeller NAF kan være til hjelp, hvis ikke har det jo ingen verdi å være medlem der !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel i slike tilfeller NAF kan være til hjelp, hvis ikke har det jo ingen verdi å være medlem der !

Hva tenker du da? At de sjekker bilen, eller at de hjelper meg med å få møller til å være litt raskere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar til NAF i dag for å høre hva de kan bistå med - hvis noen andre har andre tips så mottas det hjertelig.. blir helt ødelagt i hodet av det her, ufattelig hvor mye uflaks man skal ha :(

Er spesielt interessert i å høre fra folk med kjennskap/ansattnr i Møller, om det er normalt at det tar 2,5 måned å få en time for rustkontroll....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller Asker og Bærum hadde mye kortere ventetid for en slik vurdering (på VW, men kanskje samme person/avdeling?) rett før sommeren. Og god kundebehandling.

(Men det er relativt lang ventetid på enkelte utbedringstyper)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller Asker og Bærum hadde mye kortere ventetid for en slik vurdering (på VW, men kanskje samme person/avdeling?) rett før sommeren. Og god kundebehandling.

(Men det er relativt lang ventetid på enkelte utbedringstyper)

Utbedring kan jeg godt vente på, det som haster er å finne ut av om dette er garantisak eller ikke, og hvor mye en eventuell egenandel blir på.. Jeg må jo vurdere om jeg skal heve kjøpet :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

når man kjøper fra forhandler forventer man jo at det ikke skal være noe problem med bilen når man får den. syns selv at de skulle ha opplyst om rusten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

når man kjøper fra forhandler forventer man jo at det ikke skal være noe problem med bilen når man får den. syns selv at de skulle ha opplyst om rusten.

Bilen ble kjøpt privat, men det finnes mulighet for å heve kjøpet hvis det er vesentlige forskjell fra hva som ble presentert. I annonsen stod det "null rust", og på tilstandsrapporten fra Møller Fredrikstad stod det "Bra" på lakk/karosseri..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi har vel rustgaranti, men det er bare dersom bilen har orginal lakk, har vært på de servicer den skal og at det er snakk om gjennomrusting. Fikk mye nytt på en a6 jeg handlet en gang, inkl lakking, det kostet meg ikke en øre. (Jeg mener det er snakk om 12 års garanti på Audi.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

audi har 12år mot rust innefra og ut, på denne er det vell lista som er problemet,den gneger.vist bilen er over 7år siden førstegangs reg, må du rekne med å betale ein engenandel på 30%

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg en liten solskinnshistorie å komme med :)

Jeg ble litt lei av at de ikke var noe særlig til hjelp på ensjø, så jeg dro over til Møller på slependen etter å ha lest av vi har klubbrabatt der. Mannen jeg møtte der, Didrik, fortjener en ekstrem applaus.

Han satt der og spiste is i varmen inne i lokalet, i full dress. Når jeg forklarte hvor jeg hadde funnet rust, så tok han meg med ut og ba meg om å peke ut bilen. Han skrudde så av listen, og dro den av (satt noe jævlig hardt fast) så han ramla på ræv med dressbukse og skjorte utover hele asfalten.

Fortsatt like blid, kunne han konstantere at det ikke er døren som har rustet, men selve listen. Det er visstnok en metallplate inni den.

Makan til god service har jeg aldri opplevd hos et audi-verksted! Kanon fyr!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har vært kunde hos Møller A&B i snart 30 år, og jeg synes de virkelig har gjort store framskritt på service og kundevennlighet de siste årene.

Så bra at du nå bare har et enkelt problem å fikse :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.