Reparere C4-fanger, glassfiber?

Anbefalte innlegg

Hei folkens, har en pæl fanger på C4'n min (Audi 100).

 

Det som er pæl er nedre del av fangeren, skal få tatt noen bilder straks. Er det mulig å reparere denne med f.eks glassfiber mon tro?

 

Noe kan festes sammen med sikaflex, men jeg har bl.a kuttet av en liten bit som stakk ned litt.

 

Tenkte på muligheten for å hellakere i samme slengen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik, da har jeg fått tatt noen bilder... dette er ikke fint.

audi_skade1.jpg

audi_skade2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det ingeniørkunst på høyt nivå ser man. Uten at jeg hart sett stort på den, er det ikke mulig å bare bytte hele den plastramma nederst på fangeren fra en annen bil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hahaha... måtte trå til med "hesjastreng" for å holde det hele oppe. Den plata under bunnpanna løsna pga. av litt stor hastighet her om dagen :D ble sugd vekk rett og slett.

 

Hele dritten sitter sammen desverre. det går jo an å fjerne den, slik man gjør hvis man er gal nok til å ha på add-on fanger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ganske sikker på at denne nederste delen kan tas av, har nett fått nye s6 fangere og der kom den nederste "spoileren" sepperat fra fangeren..kan jo seff vere at det ikkje går med 100 fangerene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er forskjellig på 100 og A6 her ja. Spoileren på 100 er limt eller noe fra fabrikken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, my bad...heh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ser iallerfall helstøpt ut på innsiden... kommer nok til å plukke den av etterhvert for å se litt nærmere på det.

 

Dårlig med huggerier og på disse traktene, og vrak med hele støtfangere er ikke akkurat vanlig heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glassfibersparkeling blir vel dårlig business når fangeren er av plast :)

 

Anbefaler deg å levere den til plastsveising, om du ikke driver med sånt selv da ;) Trenger ikke bli så utrolig dyrt. Gjorde det når jeg 'bygde' om fangeren min. Ble meget bra resultat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem som driver med slikt da? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem som driver med slikt da? :)

Tja si det. Går jo an å høre på karroseriverksted og opprettere. Jeg fikk gjort det på den lokale Riis Bilglass-sjappa. Fiksa både fangeren og kanalskjørtene mine.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, føler den lokale bilopprettersjappa er svindyr og at det blir billigere å skaffe en brukt fanger :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg kommet i gang med forberedelsene før restaurering / evt. bytte av fanger. Dersom noen vet av A6 / 100 (C4) fanger må de gjerne ifra!

audi_uten_fanger.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk du sjekka opp hva det kosta å reparere den?

Tror jeg betalte 800,- for å sveise noen småskader (sprekker), samt sveise igjen begge hullene etter spylerdysene (som er forholdsvis store i S2-fanger'n)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke kommet så langt enda. Har handla sort sikaflex og skal feste underdelen til grillene igjen, så får jeg se på det med sveisinga.

 

Snakka litt med en som har plastsveisa litt tidligere og mente det skulle gå greit å få til. Får se om jeg ikke begynner med det selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er fangeren "flexa" sammen og montert igjen. Ble langt i fra fint, men nå henger det iallefall skikkelig sammen. Skal knipse noen close-ups i morra når sola titter frem over fjella...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.