S6 c4 AAN seigstarta når der er varm og har stått litt

Anbefalte innlegg

Som topic, min S6 må dras på starteren i 30-60 sekund før den starter, dette skjer når den er varm , men har stått i 10-60 min. Dersom jeg bare stopper den for et par minutter så er det ingen problem. På kald motor så fyrer den også med en gang. Etter at den har vært vanskelig å få start på så kan jeg stoppe den og den starter igjen på første slaget.

Bilen er helt original, men jeg har testa med en annen hjerne som er chippa og samme problem da.

El del på tenningslås er bytta.

Med vagcom så sier den -49 grader på kjølevann og innsugstemp med tenning på, når jeg begynner å dra den på starteren så ser det ut som rett verdi kommer.

Tom Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme problem som deg, ikke orginal, har ikke peiling :)

Må gasse den igang da, dette har jeg hatt gjennom tre oppsett, to topp overhalinger, en bunnoverhaling og det meste jeg vet om av følere byttet, samt bensinpumper, filtre _ you name it

Det eneste jeg lurer på om det kan være, som jeg ikke har byttet nettopp for at de ikke vokser på trær, er denne:

DSC00336Medium.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bump :-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være noe med returen til bensin? Er vell en ventil der som skal lukke så ikke all bensin renner tilbake i tanken når bilen står i ro

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nææ, virker heller som at den har sur blanding.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke være ei dyse eller to som har fått dryppert ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har vert lik gjennom tre typer dyser, men den sensoren sin funksjon er?, har ikke prøvd å trekke ut kontakten for å se om den starter da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligner da litt på en MAF sensor, eller temp måler på innsug?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den sensoren er lufttemp på ladeluften

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den sensoren er lufttemp på ladeluften

Ja og med tenning på og motor av så får jeg - 49 grader på innsug og vanntemperatur. Begynner å dra på starteren så ser det ut som om jeg får rett verdier.

Tror ikke det er bensinen som renner tilbake. Det skal jo ikke ta mange sek å få trykk på systemet. Det virker mer som om den er sur.

Noen andre med c4 som får det samme?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å ta av en plugg sjekk om du har gnist hele tiden når motoren er blitt varm og tungstartet, og på samme viset sjekk om pluggene blir våte,

Da får du iallefall sjekket gnist og bensin,

Men det kan også være at den blir sur ja, test med ny tempsensor på kjølevann, den hvite bak på toppen,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er også en multitemp giver på vannrail under innsuget.. Denne har 3-4poler og kan være en synder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har byttet disse uten hell, men hvordan fikk du lest av temperaturen Tom Rune?

Min er sur på den måten at jeg MÅ gasse for å få den til å starte, og selv om den tenner så går den ikke rett på tomgang, da dauer den igjen.

Det skjer her, litt vanskelig å høre men utfra røyken skulle det ikke mangle på bensin :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd å skifte hallgiver?

Dette er ett typisk tegn på at den begynner å bli dårlig/snart ryker helt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på om det er trådstarter eller jeg dere spør, men jeg svarer no for meg hvertfall :)

Jeg har tre stk på hyllen (tomgangsregulator), riktignok ikke nye noen av de, men samme oppførsel. Hallgiveren røk for halvannet år siden, så den er ny.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.