Skifte håndbrekksbryter / Demontere "gearkule" Audi A8 2006

Anbefalte innlegg

Hei,

Tenkte jeg skulle prøve å skifte håndbrekksbryteren siden det ser kurant ut. Men hvis det er mye demontering innvendig blir det satt bort.

Noen som vet hvordan man får av "gearkula" ? Regner med knappen må trykkes inn, også er det bare noe vriing og lirking?

Sikkert likt på mange andre biler med lignende kasse også.

Edit: Tiptronic btw.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du drar knappen på kula ut og holder den der mens du drar kula opp,den kan sitte godt så kan være at du må ta i litt .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du drar knappen på kula ut og holder den der mens du drar kula opp,den kan sitte godt så kan være at du må ta i litt .

Takk for tipset :)

Prøvde dette i stad, og var ute å prøvde igjen nå. Tok i til jeg ikke turte mer, så til jeg ikke klarte mer, så med to armer : eek :

Du er helt sikker på at den bare skal rett opp? Det er liksom litt slakk hvis jeg prøver å vri den rundt, men jeg tør ikke ta i mer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må sette bilen i N.

vri hylsa som giret sitter mot klokka.

Trykk ned hylsa når den er løs.

Dra ut knappen på girstangen og dra rett opp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang handbrekk brytern:

Dra opp askebeger(knopp ved siden av)

Der finner du 2 stk torks skruver som ramma sitter.

Dra hele rammen rett opp,er bare klipset.

Du trenger ikke å løse alle bryterne under MMi panelet,bare legg ramma på siden så sitter brytern med en torks skruv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.