#1 Skrevet Juli 27, 2012 Kjøpte en typ 85 80quattro som har fått hjerte fra en S4 4.2 V8! Gearkassa er fra 200 20V. Orginalt svinghjul og clutch med sinterlamell... Problemet er at det er klin umilig å få den i gear når den står og går uten å være voldelig. Det vil med andre ord si at clutchen går ikke helt i inngrep.. Hva kan være problemet? Har prøvd litt lengre pinne på slaven uten hell.. Er det forskjellig tykkelse på 200 og S4 utløserlager så et kan ha en virkning? Noen som har satt motor i sånn bil med hell som vil dele erfaringer? Brenner litt etter å få prøvd den litt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 27, 2012 clutch lammelen montert feil veil? dårlig lufta clutch system? Inngåend aksel på kassa tar i noe? trolig en av to ting hvert fall, enten så slurer inngående aksel med motorn eller så fungerer ikke master/slave ordntlig.. kunne også vært kasse.. men nja.. hvis olja er svært kald og tykk så vil du få samme problemet. my best guess hvert fall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 27, 2012 Ikke jeg som har montert lamell men det skal vi få svar på når kassa skal ut igjenn.. Er nok ikke master eller slave da begge er nye og lufta bra.. Egen krets på clutch! Prøver man å sette bilen i gear men motor går er det masse skraping og varetelling av tenner! .. Får ta ut kassa og forske videre.. Men kom med innspill om noen har noe fornuftige ideer! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 27, 2012 Er det tykkere utløserlager i o1e kassa enn i 01a kassa? Sånn at ikke lageret rekker helt frem når man trår til pedalen?! Evt noen som har et fra 01e som kan måle?! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 27, 2012 utløserlager er like på 01e og 01a, men disse symptonene du nevner her vil jeg si er ganske like på en kamerat sin urquattro og der var lamellen montert feil vei 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 27, 2012 det du kan gjøre er å ta ut slaven å dreie en ny pinne mellom slaven og armen som utløserlageret er festa på...trenger sikkert ikke være mer enn 3-5mm lengre enn den orginale... eller så er det gjengestag på mastersylinderen der den er festa i pedalen...skru den ut noen mm å se om det hjelper?.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 27, 2012 Takk for svar! Får ta å demontere det som er montert for å se.. Øyvind; har prøvd tre forskjellige lengder.. Den ene ble litt for lang så det spruta bremseveske! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 27, 2012 for lang hylse på sinterlammellen er jo også en gjennganger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 27, 2012 Eller kast i lamellen, har målt 2cm kast i en lamell, ga samme symptomer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 27, 2012 Eller kast i lamellen, har målt 2cm kast i en lamell, ga samme symptomer. Kan det være det i en helt nye en? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 27, 2012 for lang hylse på sinterlammellen er jo også en gjennganger En god tanke! .. Sku hatt den orginale og målt opp mot da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 27, 2012 Kan det være det i en helt nye en? Grunnen til at det blir kast i de er ofte litt voldsom sammenføyning av motor og girkasse. Når ingående aksel er kommet inn i lamell skal det ikke mye bøying og tøying til før det blir kast. Enten kast, eller for lang hylse på lamell/ lamell feil vei, uansett må motor/kasse splittes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 30, 2012 Detta er vel en mulig grunn. Hvor mange hk holder en orginal clutch til? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 30, 2012 Hæææ?? Pella ut fra din bil? hadde vært artig å sett et mer detalj bilde av det bruddet der. Ser det ut som det har blitt bøyd i feil retning eller?? ellers ser jo padene ut til å være så godt som ubrukte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 30, 2012 Det er flere sprekker i den også! Ser ut som den bare har hengt igjen i bare to små punkter i hver ende i bruddet, for der er det blankt nå. Ja, den er nesten helt ny! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 30, 2012 Har en sachs lamell til 016kasse som er godt som ny om du trenger. Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...