Anbefalte innlegg

Må snart har nye dekk, 225/45 17" på min A3

 

Tror jeg går for Continental, men usikker på variant.

ContiSport eller Premium? (link til Conti-oversikt)

 

Innspill med litt utbrodert begrunnelse tas veldig gjerne imot, og ekstra gjerne erfaringer med disse variantene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører med ContiSportContact 5P på min i 225/35/19 og er svært fornøyd med det dekket! :) Premium har jeg ikke prøvd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: klø :

Ingen andre her inne som har erfaringer med Conti-dekk? Kun Simen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

235/40/18 Sportcontact her, godt feste og veldig bra på vått. Ulempen er at de er harde og bråker mer enn Dunlop Sportmax og PZero P7000. Og overgår billigdekk som Sonar og Nankang på alle måter. Selvsagt men dette er de dekkene jeg har hatt på mine biler de siste årene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har både lest at de Sportcontact 5 støyer lite, men også motsatt. Avhenger vel av hva man sammenligner med.

Har idag noen Pirelli-dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Øystein,

 

Jeg har kjørt på ContiSportContact 3. De støyer en god del ( på en 2009 A4 ). Når jeg skulle ha nye vurderte jeg ContiSport 5P, men fikk opplyst at de støyer en del de også, men ikke så mye som 3. Jeg leste tester i øst og vest, fikk anbefalinger og endte på GoodYear Eagle F1 Asymmetric 2. Jeg er utrolig fornøyd, godt grep på vått som tørt og lite til ingenting dekkstøy. Jeg kjører på 255/35 R19 på 8,5 felg med ET35 på en A4 og det sporer ikke i det hele tatt. Fantastiske dekk!!!! Anbefales!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på hva DU skal "ha" dem til? Man får jo ikke i pose & sekk. slitestyrke/ grep / vannplaning/støy/ pris...... osv. Er jo gode dekk som nemnes , både F1 og P zero. Jeg hadde prøvd den premiumen hvis jeg sku velge mellom de 2. sport`n har jo veldig godt grep, MEN trenger du det da ? Det er ikke et slitesterkt dekk. Selv prøver jeg nå det siste Michelin dekket. Det bråker , men er helt greit ellers.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt innspill Tor Arne. Bruksområdet er "normal kjøring". Noe til-fra jobb, langturer osv.

Ser absolutt argument med at det ikke er slitesterkt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt jeg har prøvd av SportContact har støyet, også 5'ern. Dette stemmer også med det jeg har lest i siste dekktest. Bortsett fra det er dekket bra. Etter å ha prøvd mye forskjellig er mitt valg Goodyear Eagle F1 Asymmetric (2 er vel nyeste dekket). Veldig fornøyd med dette både ift. feste, sporing og støy. Venter på ny VW CC, som høyst sannsynlig kommer med Conti SportContact 5. Har avtalt med dekkforhandler å bytte disse i Goodyear-dekkene når jeg får bilen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har contisportcontact 5p på a3'a støyer en del i 19.. Men virker som om det er klister på dem, fordi i lav fart fyller dekkene hjulbuene med småstein og det høres godt... Ellers sykt bra på vanndrenering, våt/tørr vei :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken utgave av sportcontact er det dere kjøper? Det finnes et utall versjoner tilpasset ulike biler og merker. Kjører på M0 nå (mercedes).

 

Hvilken versjon er det Møller leverer? R01 er Quattro gmbh-spec men de er jo laget for å tåle hard kjøring med tunge motorsterke quattroer og jeg har blitt fortalt de er knallharde og bråker mer enn andre...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så ble det GoodYear Eagle F1 Asymmetric 2 på bilen i dag.

Finfin pris og rask jobbet hos Dekkskift.no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fornøyd da? Fikk byttet til de samme dekkene på nybilen i går, men har ikke fått prøvd de ordentlig ennå :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kun rukket å kjøre hjem, så for dårlig grunnlag å uttale meg på. Men skal kjøre litt mer i helgen, så da har jeg nok mer en mening.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt valg! Har Asymmetric 2 på familiebilen nå og har hatt Asymmetric 1 tidligere, og kan varmt anbefale de til både hverdagsbruk og til og med banekjøring, spesielt bra på vått føre!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med noen turer som erfaring sitter jeg med følgende inntrykk:

- Mindre støy enn Pirelli Zero som sto på.

- Lite sporing.

 

Synes også de ser veldig bra ut, ikke minst etter en god vaskeøkt i dag og nylagt Swissvax Pneu på dekksidene :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.