Anbefalte innlegg

Har en golf med 7.5 og 8.5 bredde på felgen.Skulle fått dei på 8.5 til å blitt 7.5 som dei fram da dei stikker litt ut bak.Hvor er det å få tak i ringer for å gjøre om?

 

Harald

906847682

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

partsandretards.no, ebay osv :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er den beste bredden på felg til golf 1? har 8.5 bak no,å det blir for bredt bak.felgen er utenom skjermen;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

8,5 med skjermbredder er best

 

og 8,0 foran

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med originale skjermer som er valsa (altså at man ikke har sveisa på rephjulbue lenger ut for å få mer plass) vil jeg si 7" ET 28 er rimelig optimalt foran. Da går felgen klar av fjærbeinet og det er plass nok utover til både fjæringsvei og svinging, så lenge man ikke legger den helt nedpå. Jeg hadde valgt bredden bak ut fra hva det er plass til foran, for å ikke få så altfor stort avvik i bredden på ytteringene. Vil da si at 7,5" med ET mellom 25 og 30 vil se bra ut.

 

Ja, man får skvisa inn 8" med ET 20 både foran og bak, men særlig foran er det da en fordel å sveise på ei bakhjulbue litt lenger ut, så det blir likt med slik det ser ut bak. Da valser man gjerne skjermen så vinkelen på skjermkanten tilsvarer vinkelen på dekksida. Uten modding av forskjermen synes i alle fall jeg at forhjulene blir stående altfor mye utenfor. Ulempen med denne hjulkombinasjonen er at man må kjøre med rimelig mye negativ camber og med litt treffoppakning og passasjer vil det fremdeles subbe bak, ettersom man ikke greier å strekke den originale skjermen nok uten å kappe en del i den.

 

Mine erfaringer baserer seg på bruk av 195/45-15 dekk, som stort sett blir alternativet om man ønsker å kunne velge blant høyverdige dekk:).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en gti denne og har 7.5 og 8.5 bak.Da stikke bakhjula litt utenfor med 185/45/15 dekk og bra senka.Den må heves,så den kan brukes;-)Tenkte kanskje å få 7" fram og 7,5" bak med 195/45 vil hvere ett bra alternativ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du vil kjøre med plastbredere og kapper i skjermene stiller saken seg litt annerledes. Om man kapper vekk så mye av forskjermen at du akkurat får nok materiale til å hvile bredderne på at de ikke gjeiper er det største jeg har kjørt med 8,5X15 ET 14. Det syntes jeg i ettertid at ble litt i fulleste laget og et annet sett hjul jeg hadde (8" ET 20) så bedre ut. Bak går det derimot fint med 8,5" med ET 14 som jeg har kjørt med. Det handler bare om å montere bredderen lenger ut/så langt ut som det er nødvendig. Selv har jeg da bare brukt to skruer pr. bredder - de på hhv. kl. 9 og kl. 15. I ditt tilfelle vil sikkert funke fint med 7,5 foran og 8" bak, bare at skjermene vil bli mer "metta" med 8" og 8,5":). Med førstnevnte kan du bare la bredderne stå der de sto fra fabrikk, men du må sikkert fjerne litt skjerm mellom kl. 11 og 13 på forskjermene.

 

Siden jeg i bunn og grunn er mest glad i skjermer av blekk håper og tror jeg at "alle andre" også tenker slik og derfor svarer jeg som jeg gjorde ovenfor;). Selv om Bjørn-Ove jo har helt rett, dersom man forutsetter at man skal bruke GTI-breddere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte å få på litt mere gummi på hjula,Ikke så behageli å kjøre pga dærlige veier og fartsdumper.blir sikkert ikke så god plass til brede felger da pga subbing?Bedre å gå ned ett hakk eller to på bredden på felgen da?7.5 fram ser bra ut også som den er no,skulle hatt litt smalere bak;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.