#1 Skrevet Juli 27, 2012 (endret) Har en A4 95mod 1.9TDI med 1Z motor. Har skiftet dieselinnsprøytningspumpe, men nå vil den ikke starte. Kommer igjennom diesel hvis man blåser med trykkluft ned i tanken, men ikke noe trykk i systemet. Bilen fungerte med den gamle pumpa, men jukset veldig på turtallet, derfor ble den byttet mot en som skal ha vært overhalt. Registerreim og timing er som det skal være da vi har demontert og montert dette igjen. Mangler da bare finnjusteringen i VAG-COM som gjøres når bilen sviver, noe den ikke vil. Noen som har vært borti disse motorene eller problemstillingen før? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 27, 2012 Fant du ut om det er matepumpe i tanken? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 27, 2012 Nei, der er ikke matepumpe i tanken i følge ETKA og Petter L. Så da kan vi jo ekskludere det. Hehe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 28, 2012 Magnetventilen på dieselpumpa ok? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 28, 2012 Byttet over fra den gamle pumpa for å sjekke, men ikke noe forskjell. Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 28, 2012 Får den spenning da ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 28, 2012 Ja, har målt den og får spenning Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 28, 2012 Da kan det vel ikke være annet en luft problemer, kan være noe herk av og til..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 29, 2012 Får diesel frem til dysene ved bruk av trykkluft i påfyllingsrøret... Så skulle ikke være et lufteproblem... Elektrnikken i toppen av pumpa kanskje? Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 29, 2012 Prøv å dra bilen i gang får litt mer omdreininger på motoren då Det kan forsatt være mye luft i systemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 29, 2012 Kan jo alltids prøve å dra den et stykke ja.. Får se om jeg får med meg noen til uka.. Men ville tro at over en time med lufting, trykkluft så ville det kanskje kommet seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 30, 2012 Da starter den, men sviver alt annet enn rent. Får den ikke til å svive rent og så ryker den veldig hvitt.. prøvde justere litt på pumpa, men den rusa seg enten og låste seg der selv når tenking var av eller til andre siden så døde den ut. Midt imellom svev den skikkelig ujevnt. Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 30, 2012 Justere pumpe ? Hvordan ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 30, 2012 Grovjustere pumpa, altså timingen. Trenger vagcom for finjustering da.. Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 31, 2012 Skal ikke ruse seg ved å vri på pumpen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 31, 2012 Du er sikker på at registeret er 100% på? Hvis denne står feil på pumpen så vil du få dette. Jeg hadde samme problem med en caravelle med 1,6d for mange år siden. Da viste det seg at tannhjulet på pumpen hadde vridd seg noen hakk. Da var den veldig vanskelig og starte. Det kom masse hvit røyk og gikk veldig dårlig! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 31, 2012 Tannhjulet kan ikke vri seg pga kulen som låser det.. Men kan være mengden som er helt på tryne siden jeg har byttet litt om på toppene. Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 31, 2012 Og det er du helt sikker på? Hva med resten av registeret da? Står det skikkelig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 31, 2012 Har du sjekket diesel filteret, kan det ligge noe som sperrer? Mener de røker hvit når motoren ikke får nok drivstoff?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juli 31, 2012 Registeret ble tatt av og timer opp igjen med hjelp fra flere som nikket enige så skal være bra. Filteret er nytt for et par tusen km siden. Den hvite røyken tror jeg er uforbrent diesel. Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet August 7, 2012 Tenkte jeg skulle oppdatere her siden vi fant løsningen. Det jeg måtte gjøre var å skifte over til den gamle pumpetoppen fra 1Z motoren og brukte bunndelen fra den nye som var fra AFN da AFN toppen tydeligvis ikke ville snakke med bilen. Justerte mengden etterpå og mangler nå å bare justere timing. Men bilen starter med en gang og sviver veldig fint. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...