Problemer med bremser A6 TDI C4 mister bremsekraftforsterker

Anbefalte innlegg

Som skrevet i topic, så mister jeg bremsekraft på min C4 A6 2.TDIQ AEL motor.

Det forløper seg slik at rett etter oppstart av bilen så er det ingen bremsekraftforsterkning før jeg har kjørt noen meter med litt turtall, eller holder litt turtall når jeg står stille. Ved tomgang tar det en evighet før det kommer noe kraft. Når jeg pumpebremser under kjøring så blir også pedalen fort hard. Ved vanlig kjøring, så merker jeg ingenting.

Noen tips her hva det kan være?

Er det vanlig vakumpumpe på disse på venstre side av motoren, og kanskje bare så enkelt som å bytte denne?

Har ikke bilen i nærheten (er offshore) så får ikke sjekket så mye selv før jeg kommer hjem.

Fint hvis noen kunne fiska fram delenummer på pumpa også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok ganske sikkert vacuum pumpa. Hvis du ikke har en liten lekasje et sted da. Pumpa har delenummer 074 145 100

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det! Blir nok ny pumpe fra ebay tenker jeg.. Hvis ingen har en brukt liggende!?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er problemet løst med ny pumpe fra ebay. 1200kr inkl moms, mot 7000kr på mekonomen. Tok 10min å bytte :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.