Anbefalte innlegg

Heisann!

skifte bremser i går, og renoverte alt bak. Styrepinnen, bremseklaver, stemple gik fint, håndbreken er ok, og hjule går heilt fritt rundt! Merker etter en tur at det luktet rart, og såg på bremseskiven, da var den blitt litt blå helt inne, men ikkje mye. og kjente lukta! jekket opp bilen, og fant ut det var en enorm slakk i hjulagre! (sikkert sittet seg mer på plass etter litt kjøring, var fint igår når vi monterte) stramte opp nesten 1 runde på muteren, og sjekket fram og tebake for og få det passligt no, sjekket begge sider me det samme.

Men mitt spørsmål er, har noen andre her opplevd at bremsen går varm pga STOR slakk i hjulagre? Spør du meg så er det da einaste som er logiskt i denne sammenhengen.. er jo autostrammer på håndbrekke bak, så klossen vil jo alltid ligge ganske tett inntil, og når man da får stor slak i hjulagre, så vil dette ligge å gnise inntil, og det går seg varmt.

Vil bare forhøre meg litt, da bilen skal på langtur i morgen..

Bilen er en audi a4 b5, 1.8t FWD.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du strammer muttern på hjullageret bak, tror jeg ikke du bør stramme en runde (om jeg tolket deg riktig). Du har skrudd muttern inntil lageret, så strammet du en hel runde? Den mutteren skal omtrent ikke strammes. Nesten så du kan skru den opp med fingra. Man kan bruke en skrutrekker, type flat, for å kjenne på skiva som mutteren ligger inntil. Den skal du kunne skyve på uten å bruke mye makt når mutteren er strammet riktig.

Så hvis du strammet en hel runde, så kan det være at lagerne har gått seg varme, og derfor har du enorm slakk nå. Bør nok skru opp og sjekke tilstanden på lageret/lagerne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, nei! :-) lageret stramtd vi passligt! Stramtm opp så det er så vidt vi kjente noe slarke.

Men etter en kjøre tur var det blitt enormt varmt, og når og kom heim jekket eg opp bilen,

Og kjente på hjule, da var det blitt en enormt slarke og måtte stramme opp mutern en runde,

Før at lagre sku bli passlig at :-) kjørde 50 mil i går og alt funke som det ska, så ting funker no !

Sjekket alt samma og ting såg fint :-D var bremsene som hadde gått varm ;-)

(skriver på mobil, så veldi dårlig forklart og skreve...)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.