Elektriske problemer, vinduer-fjernst sentallås++

Anbefalte innlegg

Hei folkens

Har besøk fra Trondheim, fra ei som kjører en VW Passat 2004 1,6

Når hun nå ankommer meg i Moss, har følgende sluttet å fungere:

- Fjernstyrt Sentrallås (fungerer med nøkkel)

- El Vinduer (ingen av knappene i noen av dørene)

- Åpning av lokk til bensinlokk (knapp i dør)

Samtidig kommer ikke lenger varsel hvis kjørelys står på, og man trekker ut nøkkel fra tenningslåsen. Har sjekket sikringer, men de er OK. Har i forrige uke hatt hjelp til å legge ny gulvmatte i bilen.

Noen her som kan ha tips om hva som forårsaker disse feilene?

Hvis ikke vi får dette til å virke, hvordan kan lokket til bensinpåfylling åpnes, slik at hun kommer seg hjem til Trondheim igjen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal være en nødåpner til tanklokke i bagasjerommet hvor denne er plasert er forskjell fra bil til bil men det skal stå i instruksjonsboka som følger med bilen :)

Mvh Tommy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahh... Tusen takk for det Tommy. Det er jo absolutt det viktigste, slik at hun kommer seg hjem til Trondheim igjen. Men hvis noen andre har noen tanker om hva som kan ha forårsaket disse problemene, så er vi også veldig glade for innspill :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har vi funnet ut av hvordan man åpner bensinlokket. Modulen som styrer vinduer og fjernstyrt sentrallås (kalles CCM?) har jeg lokalisert på under teppet ved førerstol. Åpnet boksen, og denne var ren og pen. Ingen korridering eller andre tegn på vannskade. Måler også +12 og -12 inn til denne boksen.

Har også funnet ut at interiørlyset (i taket ) heller ikke fungerer. Alle disse feilene (vinduer, fjernstyrt sentrallås og interiørlys) tyder vel på at feilen ligger i denne modulen, eller kabling til/fra ??

andre tips ? :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bra du fikk åpnet bensinlokke, stemte det at nødåpninga var i bagasjerommet?

Jeg er ikke noe ekspert men det er vel enten et eller flere Reler som styrer strømmen til intriørlyset, vindu og sentral låsen, Relet kan være gåent og bør byttes det ser du om du tar ut relet og ser om det er svidd eller hvitt øverst på kontaktflatene.

Håper dette vil hjelpe deg litt på vei :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ikke noe info om nødåpning av lokket. Men stakk hånda inn bak deksel, og fant motoren som åpner lokket. Dermed var det bare å ta tak i vaieren for så å trekke lett i denne.

Ja, kan jo være noe med releene også. Men sitter vel en del av disse under ved pedalene. Aner du hvem av de som har med disse tingene å gjøre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm det var litt rart dem ikke har skrevet noe om det i instruksjonsboka når jeg ser det er flere som har problemer med det lokket.

Nei det er jeg ikke sikker på jeg har en Haynes håndbok for min Audi hvor det står alt om det der man får kjøpt den på Biltema og Torshov ellers ville jeg spørt hos en wv forhandler di vet det.

Er vel en mulighet og google det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde omtrent samme feil og jeg hadde ledningsbrudd i mange ledninger langs kanalen der selv ledingsnette går på fører siden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, dette med ledningsbrudd trur kan være en greie. Leser om mange med tilsvarende problemer nederst i denne artikkelen http://www.headfuzz.co.uk/vw_ccm

Mange der som nevner ledningsbrudd ja...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser du har sjekket sikringer, men hadde sjekket litt til tror jeg. Hadde eldste sønnen min med meg da jeg skiftet bærearmer på Passaten (03 modell, 3bg). Han satt da litt inni bilen og styrte med sine ting. Ene make-up lampen min er defekt, så ledningene til denne henger ut hullet. Her hadde da sønnen min klart å kortslutte ledningene og da røket en sikring. Det som sluttet å virke da var ting som el.vindu, tanklokk, interiørlys og litt diverse. Mener å huske at låsen til bakluka køddet også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ledningsnettet i døråpningen på førerdøra da ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, har nå sjekket samtlige sikringer, og alle er funnet i orden. Har også sjekket CCM modulen som ligger i gulvet. Denne hadde ingen antydning til fuktskader, slik jeg ser en del andre har hatt problemer med.

Rele er også blitt tipset om her, men hvis jeg kan tenke høy, vil jeg jo tro at ikke alle disse tingene går via samme rele.

Siste jeg heller mot nå, er ledningsnett. Enten i gulvet, eller i overgangen mellom dør og kupe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.